Autor: Hille Tressum • 3. september 2008

Coca-Cola ostis Hiina joogituru valitseja

Joogihiid Coca-Cola ostis Hiina mahlajookide ettevõte Huiyan 2,5 miljardi USA dollari (27 miljardi krooni) eest, eesmärgiga kinnitada kanda maailma kõige kiiremini kasvaval joogiturul.

Coca-Cola maksab mahlatootja Huiyan aktsai eest 12.20 Hong Kongi dollarit (17 krooni). See on ligi kolm korda rohkem kui ettevõtte reedene sulgemishind, vahendas BBC.

Analüütikute hinnangul on praegune mahlasektor Hiinas limiteeritud, kuid näha on sektori jõulist kasvu, kuna kasvamas on nii palgad kui ka elukvaliteet.

Huiyanile kuulub 43% Hiina mahlajookide turust.

Nomura Securities analüütiku Emma Liu sõnul on Hiina joogiturg veel suhteliselt väike, kuid see eest kiiresti kasvav.

„Seda eelkõige tänu palkade kasvule, mille tõttu on paranemas elujärg ning inimestel on tõusnud teadlikus tervislikest eluviisidest, “ sõnas Liu.

Analüütikud prognoosivad tulevasteks aastateks rohkem kui 10% turukasvu. Veerand Hiina mahlatootja aktsiatest kuuluvad Prantsuse toiduainetöösturile Danone.

Jaga lugu
Toostusuudised.ee toetajad:
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudised.ee toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077