Suuremad kaubandusketid ostsid enne
aktsiisitõusu Saku Õlletehase lao alkohoolsetest jookidest tühjaks.
Ehkki vana aktsiisiga vahetas omanikku umbes kahe nädala õllevaru, tõstsid kaupmehed jaehindu kohe ning rohkem, kui ainult aktsiisitõusust oleks tulenenud.
Saku Õlletehase kommunikatsioonjuht Priit Põiklik tunnistas, et tehase müük aktiviseerus olulisel määral vahetult enne alkoholiaktsiisi tõusu. Paljud kaubandusketid ostsid tooteid olulistes kogustes ette, märkis ta.
"Põhjuseks ikka see, et tooted väljastati meie laost veel vana aktsiisimäära alusel. Seda, miks alkoholitoodete hinnad kauplustes ka kohe 1. juulist tõusid, ei oska ma kommenteerida, kuigi keeruline on uskuda, et kauplused siis juba kõrgema aktsiisimääraga kaupa müüsid," rääkis Põiklik.
"Tõsi on see, et ka meie hinnakiri muutus mõned päevad enne 1. juulit, kuid mitte siiski sel määral, mis toode kaupluses hinnasildile juurde sai," lisas Põiklik. "Kui võtame näiteks kõige populaarsema toote - Saku Originaali 0,5 liitrise pudeli, siis enne 1. juulit oli toote aktsiisimäär 1,47 krooni ja pärast 1. juulit 1,77 krooni (+30 senti)."
Tänavu juulis laekus 105,5% rohkem alkoholiaktsiisi kui möödunud aastal samal ajal. Kui 2007. aastal kogunes alkoholi müügilt riigieelarvesse 225,5 mln krooni, siis tänavu 463,4 mln krooni.
Seotud lood
Juulis laekus riigieelarvesse enneolematult
palju alkoholiaktsiisi, sest kaupmehed ostsid aktsiisilaod tühjaks. Samas
võlgneb alkoholiaktsiisi praegu seitse Eesti alkoholitootmisega seotud
firmat.
Liviko Juht Janek Kalvi ütles
aripaev.ee-le, et 20% alkoholiaktsiisi tõusuga kaasnenud spekulantide laine pani
tootjad raskesse seisu.
Eesti ettevõtete jaoks on käes väga keeruline aeg, millele annavad hoogu erinevad maksumuudatused ja üleüldine kiire palgatõus, pärssides eriti tööstus- ja tootmissektori konkurentsivõimet. Logistikaettevõtte DSV Estonia tegevjuht Alvar Tõruke tõdeb, et olukord on veidi sarnane 1990. aastatele, mil Eesti vabaks sai ning tuli hakata oma riiki looma ja leiutama.
Enimloetud
6
„Elektrihind saab meil ainult üles minna“
Viimased uudised
Üks esikolmiku firma olnud ka kolm aastat järjest Äripäeva gasell-ettevõte.
Hetkel kuum
Kuidas tööstusettevõtet coachivalt juhtida?
„Elektrihind saab meil ainult üles minna“
Meile lisandub 1,2 miljonit täiendavat kulu igal aastal
Tagasi Tööstusuudised esilehele