Paberipuidu langenud ja kütuse tõusnud hind
ning Eestis kehtiv raskeveokite tonnaažipiirang on kokku tekitanud olukorra, kus
Lõuna-Eestist pole enam mõtet puitu sadamatesse vedada.
Vahepeal turu mõttes ebaloogiliselt kõrgele tõusnud paberipuidu hind on langenud ja muutunud nii-öelda normaalseks, ent kütusehind on samal ajal tõusnud kaks korda - autotransport on Valga Puu OÜ juhi Andres Oleski sõnul muutunud sadamatest kaugeima piirkonna Lõuna-Eesti jaoks väljakannatamatult kalliks, kirjutas maaleht.ee.
"Kui midagi ei muutu, tõrjume nii Lõuna-Eesti piirkonna majandamisest üldse välja, sest kui paberipuidu tihumeeter maksab 530 krooni ja selle vedu Pärnu sadamasse 370 krooni, ei ole enam võimalik seal metsa raiuda," nentis Andres Olesk. Põhimõtteliselt võib tõmmata sadamate ümber 100 kilomeetri raadiusega ringid - väljaspool ringe ei tasu paberipuu vedu end enam ära.
Lõuna-Eesti puhul tähendab praegune puiduhinna langus ja veokulude kallinemine lõppkokkuvõttes ikka seda, et metsaomanike tulud kahanevad ja omanikul on võimalus kogeda - metsa majandamine ei tasu end ära.
Seotud lood
Moodsad laolahendused sisaldavad lisaks digitaalsele tarkvarale ning robottõstukitele pool- ja täisautomaatseid riiulisüsteeme, tornladusid ning komplektseid turvalahendusi, mis lahendavad kogu ettevõtte siselogistika. Willenbrock Baltic OÜ projektijuht Jaan Viita rõhutab, et oluline on vaadata siselogistikat tervikuna, sest vaid nii saab välja töötada maksimaalset kasu toova terviklahenduse.