• 31.07.08, 21:40
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lõuna-Eesti sunnitud puiduturult lahkuma

Paberipuidu langenud ja kütuse tõusnud hind ning Eestis kehtiv raskeveokite tonnaažipiirang on kokku tekitanud olukorra, kus Lõuna-Eestist pole enam mõtet puitu sadamatesse vedada.
Vahepeal turu mõttes ebaloogiliselt kõrgele tõusnud paberipuidu hind on langenud ja muutunud nii-öelda normaalseks, ent kütusehind on samal ajal tõusnud kaks korda - autotransport on Valga Puu OÜ juhi Andres Oleski sõnul muutunud sadamatest kaugeima piirkonna Lõuna-Eesti jaoks väljakannatamatult kalliks, kirjutas maaleht.ee.
"Kui midagi ei muutu, tõrjume nii Lõuna-Eesti piirkonna majandamisest üldse välja, sest kui paberipuidu tihumeeter maksab 530 krooni ja selle vedu Pärnu sadamasse 370 krooni, ei ole enam võimalik seal metsa raiuda," nentis Andres Olesk. Põhimõtteliselt võib tõmmata sadamate ümber 100 kilomeetri raadiusega ringid - väljaspool ringe ei tasu paberipuu vedu end enam ära.
Lõuna-Eesti puhul tähendab praegune puiduhinna langus ja veokulude kallinemine lõppkokkuvõttes ikka seda, et metsaomanike tulud kahanevad ja omanikul on võimalus kogeda - metsa majandamine ei tasu end ära.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.06.25, 10:39
Majandusekspert Valeria Kiisk: Eesti majandus vajab eksporti, kuid eksport vajab kindlat riskijuhtimist
Eesti ettevõtjad otsivad kasvu välisturgudelt, ent samal ajal näitab Euroopas ettevõtete pankrotistatistika kasvutrendi. Ekspordiriskid ei ole enam nišiteema – see on kasvu takistav reaalsus, millega peab arvestama iga juht, kelle kliendid ja kasvuambitsioonid asuvad piiri taga.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele