Autor: Tiit Elner • 28. juuni 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Nokia palkas heliidentiteedi kujundamiseks Soome kõvema DJ

DJ Orkidea ehk Tapio Hakanen peab lahendama küsimuse, kas mobiilifirmale sobib paremini 60-ndate rokk, moodsaim klubimuusika või miski muu.

Mehe enda masinamuusika ei pruugi tingimata tehnoloogiaettevõtte helipildiks sobida, kirjutas täna Helsingin Sanomat.

"See ei oleks parim valik, kui tahetakse esile tõsta näiteks keskkonnaväärtusi või inimlähedust," ütles Hakanen. Suurettevõtete brändide visuaalne külg on tavaliselt täpselt paika pandud. Helikülje suhtes aga alles hakatakse kompleksselt seadma reegleid, kuidas ettevõte peaks kõlama. Tihtigi põhineb see tunnusmuusikal, helilogol. Nokia tune ehk iga telefoniga kaasa tulev helin on lõik hispaanlase Francisco Tarrega kitarripalast "Gran Valse". "Algupäraselt on see tõeliselt ilus lugu," rääkis DJ ja märkis, et mobiiltelefoni piiratud helivõimaluste juures kadus see ilu sealt täiega. Helin on miljonitele tuntud, sama tuntud on selle kalduvus hakata kõlama kõige sobimatumal hetkel. Uutes telefonides on juba päris kitarriga mängitud versioon. Nokia tegutseb globaalselt, kuid kas ükski ettevõte või DJ suudab ühesuguse helimaailmaga kõnetada erinevaid kultuure? "Ei, see on võimatu. Minu meelest on hea, kui ettevõttel on rahvuslikkus. Kui on olemas mingit ülemaailmset helimaailma, siis võib seda leida põhiasjadest nagu linnulaul või vee vulin. Need on sügavale inimese sisse kodeeritud märgid," sõnas Nokia helipildi kujundaja. Tema arvates lõpeb disain liiga tihti visuaalsega: "Keegi ei jäta ju omal poolt maja värvimata, akustiline töö aga tundub liiga tihti olevat pooleli jäänud, kui kuulata avalikkuses kõlavat."

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077