Autorid: Äripäev, Редакция специальных проектов Äripäev, Электронный справочник Äripäev • 4. veebruar 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Trükitöö hinda mõjutavad pisiasjad

Trükitööd tellides tasub pisiasju tähele panna, sest mõnikord võib formaadi muutmine mõne millimeetri võrra anda tuhandeid kroone kokkuhoidu.

Trükiteenuse hind oleneb eelkõige kasutatavate värvide arvust ja paberi liigist, just nende näitajate põhjal arvutatakse töö hind vastavalt kogusele. Trükitagu mingit toodet siis üks või kümme tuhat, trükiplaadid tuleb teha niikuinii ja just viimaste valmistamine ongi üks oluline hinnanäidik. Seega võib trükitöö hinna kirvereegli sõnastada järgnevalt: tiraaži suurenedes tükihind langeb.

ASi Multiprint tegevjuht ja trükiliidu volikogu liige Koit Variksoo oli seda meelt, et trükise kujundus tellitaks asjatundjatelt. Kui firma soovib hoiduda vahendusteenusega kaasnevatest kuludest, tuleb enne materjalide ettevalmistamist trükikoja reproosakonnalt täpsed parameetrid küsida.

Trükkija üle otsustamisel peab Koit Variksoo hinnangul arvestama trükise iseloomule vastava tehnika ja oskusteabe ning kogusele vastava tootmisvõimsuse olemasolu.

"Hea trükikoda suudab pakkuda asjatundlikku abi, mahtuda etteantud tähtaja sisse ja võimaldada logistilisi lisalahendusi," iseloomustas ta. "Trükitööstuses toimib reegel - mida lihtsamini on lõpptoode valmistatav, seda tihedam on konkurents selle tootmisel."

Paberi valikul soovitavad trükkalid luksuse tagaajamisega mitte üle pingutada. "Igapäevased blanketid ja reklaamkirjad tasub trükkida tavalisele valgele paberile," ütles Vesselov. "Kallimad paberiliigid aga valida eksklusiivsete toodete - kutsete ja juubeliväljaannete valmistamiseks."

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077