Maarend märkis, et hindab kõrgelt hiinlaste põhjalikkust piirkondade arendamisel finants- ja tööstusekeskusteks: "Kui vaja ehitatakse finantskeskusi ka sohu!"
Maarend tõi välja, et Husqvarna AB on ostnud Hiinas juba kaks ettevõtet ja otsib aktiivselt koostöövõimalusi. Näiteks on sõlmiti kokkulepe Komatsu kontserniga.
Husqvarna grupil on Hiinas umbes 2%-line osalus ning tulevikus kavatsetakse seda kindlasti suurendada. Maarendi sõnul räägiti seekord ettevõtete esindajatega, ärikontakte ei sõlmitud.
"Hiina on kasvava tarbimisturg, kuhu on vaja siseneda," märkis ta.
Maarendi sõnul ei ole Husqvarana grupi tegevusvaldkond Hiinas domineeriv tarbimissektor, tegu on spetsiifilisemate teenustega ja kaupadega. Näiteks ei ole eraisikutel muruniitmise kommet. "Ka kraavi kaevatakse Hiinas veel labidatega. Samas üha rohkem on kasutama hakatud ka ehitusvahendeid," rääkis Maarend. Husqvarana fookuses on rohkem tootmisega seonduv Hiinas.Husqvarana Eesti seos Hiinaga väljendub selles, et ettevõte impordib Hiinast tooteid ja lisavarustust.
"Tundub, et Hiina on väga kiirete muutuste faasis. Kui vaadata 10 aasta taguseid pilte Hiinast, siis tundub areng lausa uskumatu," märkis Maarend.Maarendi sõnul on tööstustoodangu kasv umbes 15%, samas koguprodukti kasv on jäänud viimastel aastatel 10% piiresse: "Vabu töökäsi on seal piiramatult."
Maarendi sõnul on riigipoliitika mõju ettevõtlusele kahetine: "Totalitaarses riigis on infrastruktuuri asju lihtsam ajada, maa kuulub ju riigile." Maarendi sõnul on Hiinas võimalik saada ehitusõigus kuni 70 aastaks.
Hiina riigipoliitika on oma esimeseks prioriteediks seadnud ettevõtluse: "Äritegevus on Hiina riiklik poliitika." Maarendi hindab Hiina ärikeskkonda positiivselt: "Äriseadustik toetab väga palju ettevõtlust."Maarendi sõnul on hiinlaste huvi Euroopa vastu suur. Samas ei ole hiinlaste jaoks eriti vahet, mis Euroopa riigiga äri ajada. "Hiinas müüakse selliseid kaarte, kus Hiina on kaardi keskel, Euroopa aga kaardi ääres. Hiina on nende jaoks maailma keskpunkt" ütles Maarend.
6.-12. novembrini viibis Eesti Kaubandus-Tööstuskoja korraldatud visiidil Hiinasse üheksaliikmeline Eesti ettevõtjate delegatsioon. Visiidi raames külastati 2006 Chengdus (Edela-Hiinas) toimuvat rahvusvahelist kontaktmessi EL-Hiina Partenariat. Messi korraldamise eesmärk on Hiina ja Euroopa riikide koostöö tihendamine. Messil kohal umbes 400 Euroopa ettevõtte ja 500 Hiina ettevõtte esindajad.