Vaindloo saare lähistel merepõhjas lebava kaubalaeva Runner 4 kütusest
tühjaks pumpamine peaks algama lähipäevil, praegu ootab Norra firma Frank Mohn
Flatöi laev Kopenhaageni sadamas vajalikke seadmeid, teatas ETV24.
Runneri 4 tühjakspumpamine läheb maksma 36,4 miljonit krooni, mille Eesti riik kavatseb õnnetuse süüdlastelt kohtu kaudu välja nõuda.
Sõit Kopenhaageni sadamast Runner 4 uppumiskohta võtab aega umbes kaks ööpäeva ja siis võib norralaste laev alustada 100 tonni kütte- ja määrdeõlide väljapumpamist.
Piirivalve mereosakonna teenistusjaoskonna ülem Viljar Rõõm ütles Aktuaalsele kaamerale, et kogu operatsiooni peale on planeeritud seitse ööpäeva. "Tööd toimuvad 24 tundi ööpäevas, täielikult robotite abil, tuukreid ei kasutata. Üks päev on planeeritud laeva korpuse ülevaatusele ja siis järgnevad juba konkreetsed tankide tühjendamise operatsioonid."
Töid jälgib komisjon, kuhu lisaks Frank Mohn Flatöi firma liikmetele kuuluvad ka piirivalve, keskkonnainspektsiooni ja veeteedeameti esindajad. Kogu operatsioon dokumenteeritakse ja igale etapile antakse ühine heakskiit.
Viljar Rõõmu sõnul ei karda ta, et sügistormid võiksid vraki tühjakspumpamist takistada, sest tavaliselt kasutatakse sellist tehnikat veealusteks töödeks Norra naftapuurtornide juures, kus on veelgi karmimad tingimused. "Laev on võimeline töötama lainetes kõrgusega 4-4,5 meetrit, see peaks olema piisav, et teha need tööd ära seitsme päevaga."
Juurdluse kohaselt sai 6. märtsil jääkaravanis sõites Runner 4-le saatuslikuks tähelepanematus, valesti paigaldatud last ja vastava jääklassi puudumine.
Seotud lood
Tänapäeva kiirelt arenevas ärimaailmas mängib tehnoloogia tööprotsesside efektiivsuse tõstmises olulist rolli. Üks selline uuenduslik lahendus, millest lõikavad suurt kasu mitmed ettevõtted, on Directo uus laohaldussüsteemi liides WMS Direct, mis on loodud spetsiaalselt Directo kasutajatele, kes tegelevad laomajanduse, kaupade liigutamise ja tootmisega.
Hetkel kuum
Üks esikolmiku firma olnud ka kolm aastat järjest Äripäeva gasell-ettevõte.
“Kui regulatiivsed piirangud muutuvad liiga keeruliseks, kaalume tootmise viimist Eestist välja”
Tagasi Tööstusuudised esilehele