Anu Lill • 18 veebruar 2020

Tesla tahab vabaneda kallist metallist

Tesla uurib võimalusi praegusest teistsuguste akude kasutamiseks.  Foto: Reuters/Scanpix

Elektriautotootja Teslaga seotud allikate väitel on ettevõte jõudnud läbirääkimiste lõppjärku, et võtta oma Hiina tehases kasutusele akud, mis ei sisalda elektrisõidukite akudes sisalduvatest metallidest kõige kallimat – koobaltit, kirjutab Reuters.

Läbirääkimised Hiina ettevõttega Contemporary Amperex Technology (CATL) on kestnud juba ligi aasta.

Elektriautode tootjad kasutavad sõiduautodes tavaliselt nikkel-koobalt-alumiinium-, või nikkel-mangaan-koobaltakusid, kuna nende suur energiatihedus määrab auto sõiduulatuse enne uut laadimist. Akude tiheduse ja ohutuse suurendamiseks on CATL välja töötanud oma tehnoloogia ning pakub liitium-raud-fosfaat-akut (LFP), mis ei sisalda koobaltit.

Selge pole veel see, mil määral kavatseb Tesla LFP-akusid kasutada, sest autotootja ei plaani veel oma praeguste akude kasutamist lõpetada. Tesla on oma hiljuti avatud Shanghai tehases toodetavate Model 3 autode hindu kärpinud, et turuosa juurde võita. Tesla asus tehasest autosid tarnima detsembris, saavutades sellega kokkuhoiu saatmiskuludelt ja tariifidelt. Praegu taotleb autofirma pikema sõiduulatusega Model 3 autode tootmiseks seadusandlikku luba. Läbirääkimisi akutootja CATLiga alustati ligi aasta tagasi ja eelmise aasta augustis külastas Tesla juht Elon Musk isiklikult ettevõtet, kohtudes selle juhiga.

Loe pikemalt Äripäevast.

Jaga lugu:
TÖÖSTUSUUDISTE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad tööstusuudised igal nädalal enda postkasti.

Tööstusuudised.ee toetajad:

Harro Puusild
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Rain Jüristo
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077