Elektriautotootja Teslaga seotud allikate väitel on ettevõte jõudnud läbirääkimiste lõppjärku, et võtta oma Hiina tehases kasutusele akud, mis ei sisalda elektrisõidukite akudes sisalduvatest metallidest kõige kallimat – koobaltit, kirjutab Reuters.

- Tesla uurib võimalusi praegusest teistsuguste akude kasutamiseks.
- Foto: Reuters/Scanpix
Läbirääkimised Hiina ettevõttega Contemporary Amperex Technology (CATL) on kestnud juba ligi aasta.
Elektriautode tootjad kasutavad sõiduautodes tavaliselt nikkel-koobalt-alumiinium-, või nikkel-mangaan-koobaltakusid, kuna nende suur energiatihedus määrab auto sõiduulatuse enne uut laadimist. Akude tiheduse ja ohutuse suurendamiseks on CATL välja töötanud oma tehnoloogia ning pakub liitium-raud-fosfaat-akut (LFP), mis ei sisalda koobaltit.
Selge pole veel see, mil määral kavatseb Tesla LFP-akusid kasutada, sest autotootja ei plaani veel oma praeguste akude kasutamist lõpetada. Tesla on oma hiljuti avatud Shanghai tehases toodetavate Model 3 autode hindu kärpinud, et turuosa juurde võita. Tesla asus tehasest autosid tarnima detsembris, saavutades sellega kokkuhoiu saatmiskuludelt ja tariifidelt. Praegu taotleb autofirma pikema sõiduulatusega Model 3 autode tootmiseks seadusandlikku luba. Läbirääkimisi akutootja CATLiga alustati ligi aasta tagasi ja eelmise aasta augustis külastas Tesla juht Elon Musk isiklikult ettevõtet, kohtudes selle juhiga.
Artikkel jätkub pärast reklaami
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti ettevõtjad otsivad kasvu välisturgudelt, ent samal ajal näitab Euroopas ettevõtete pankrotistatistika kasvutrendi. Ekspordiriskid ei ole enam nišiteema – see on kasvu takistav reaalsus, millega peab arvestama iga juht, kelle kliendid ja kasvuambitsioonid asuvad piiri taga.