Tootearendus tuleb ettevõtetes viia kõrgemale tasemele, kui tahame kriisi järel kasvu näha, kirjutab EASi rakendusuuringute programmi projektijuht Kaupo Reede.

- Kaupo Reede.
- Foto: Rene Riisalu
Kriisist võidavad need ettevõtted, kes tegelevad arendustööga ja suurendavad seeläbi oma tootlikkust. Selleks on kaks peamist võimalust: teha asju efektiivsemalt (digitaliseerimine, automatiseerimine, protsesside optimeerimine jms) või pakkuda kõrgema lisandväärtusega ehk kallimaid tooteid ja teenuseid, vahendab Äripäev.
Eesti on oma arengutasemel jõudnud sinna, kus lihtsama tootearendusega enam õnne õuele ei too, sest palgakulu sööb ära suurema osa kasumist. Vaja on suunata oma arendustegevus kõrgemale tasemele ehk võtta ette teadmusmahukas tootearendus.
Artikkel jätkub pärast reklaami
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Viimased paar aastat on ehitushinnad püsinud küll stabiilsed, kuid paraku on surve hinnakasvuks taas tugev. See tähendab, et praegu võib olla viimane tõeliselt soodne aeg oma ehitusplaanid teoks teha – enne kui turg hinnad taas liikuma paneb.