Solina Grupi tarneahelajuht Mihkel Keinast tutvustas möödunud aasta sügisel toimunud ostujuhtimise aastakonverentsil kaheksat põhimõtet, millest suurtööstus oma tarnijasuhete juhtimises lähtub. „Meie põhimõtete nimekiri on päris pikk, aga kõige olulisem on seadusandlus. Maailma mastaabis on toiduainetööstus mahuäri, mis tähendab, et tarnijate haldus ja strateegiliste tarnijasuhete hoidmine on väga keeruline. Meil on see selgelt reglementeeritud,“ selgitas Keinast.
Keinast sõnas, et tarnijasuhetes on väga oluline aus ja positiivne kommunikatsioon, sest see annab mõlemale osapoolele võimalusele teineteisele vigu andeks anda.
„Kui meie põhimõtted kokku võtta, siis kogemus näitab, et enda tuba tasub korras hoida. Kui kvaliteedisüsteem on olemas, siis tasub seda iga päev jälgida, mitte ainult siis, kui audiitor majja tuleb. Saa ise aru, mida sa teed ja tarnijatelt nõuad,“ kõneles Keinast.
Keinast rõhutas ettekandes ka tarnijate kiiruse olulisust. „Tuleb aru saada, mida kliendid soovivad või mida nad isegi ei oska soovida. Soov tuleb tarnijale ära tõlkida ja vaadata, kas see on realistlik, ning ellu viia. Selleks on vaja tarnijat, kes sinu tempost maha ei jää,“ soovitas ta ja lisas, et Solina otsib alati kiireid, kvaliteetseid ja soodsaid tarnijaid.
Uus tehas toob muutusi ka tarnijatele
Solina teatas eelmisel aastal, et ehitab Laagrisse uue tehase, mis täidetakse moodsa tehnoloogiaga. „Seoses uue tehasega tuleb meil päris korralik reality check ehk millised tarnijad meie nõuetega kaasa tulevad,“ avas Keinast edasisi samme.