Põhjuseid otsitakse loomulikult aktsiisitõusust ning eelmise aasta palavast suvest, kui tarbijad eelistasid janu kustutamiseks just vett ja karastusjooke.
Raportist nähtub, et Eesti joogitööstuse esikolmik on sama, ka sama järjestusega nagu eelmisel aastal: Liviko, A. Le Coq, Saku. Kui Saku müügitulu pole üldse muutunud ja A. Le Coq on kaotanud 5 protsenti, siis Liviko on 2017. aasta pea 15protsendise käibe kahanemise nüüd 6protsendiliseks kasvuks pööranud. Sellegipoolest pole suured tegijad eelmise aastaga rahul.
“Suurte vastu ei saa ja seda mitmel põhjusel,” kommenteeris kõige enam müügitulu kaotanud A. Le Coqi juht Tarmo Noop. “Meie tugevus seisneb selles, et me pole ainult alkoholitootjad. See on aidanud meil üle elada turbulentseid aegu alkoholisegmendis. Samuti oli eelmise aasta suvi erakordselt soe, mis võimaldas saavutada suuri mahte just mittealkohoolsete jookidega.”
“Liviko on üle elanud mõlemad maailmasõjad ning elab üle ka mõne valitsuse,” ütles Liviko ASi juhatuse esimees Janek Kalvi. “Aga tuleb tunnistada, et tegu oli väga nutuse aastaga. Alkoholitööstuse juures peate ette kujutama Ameerika mägesid. Aktsiisitõusud on alates 2015. aastast tekitanud skisofreenilise olukorra,” kirjeldas ta ja lisas, et Liviko elas raske aasta üle tänu Lätis ja Leedus paiknevatele tütarettevõtetele. Hoolimata 6protsendilisest käibe kasvust kahanes Liviko kasum 23 protsenti. Absoluutarvudes ongi kõige suurem miinus kahel suurel: Livikol 800 000 eurot ja A. Le Coqil 700 000 eurot.
Väiksematest alkoholitootjatest kukkus kahjumisse siidri- ja puuviljaveini tootja Linda Nektar OÜ, mille müügitulu kahanes 2017. aasta 2,46 miljonilt eurolt 2018. aastal 2,17 miljonile eurole ning 160 000eurosest ärikasumist sai 45 000eurone ärikahjum.
Loe pikemalt Äripäevast.
Joogitootjate aastaraportit saate tellid Äripäeva e-poest.