„Arvestades, et eelmisel aastal saavutasime juunis Rakvere bränditoodete absoluutse müügirekordi ja müügimahud on sel aastal mullusest juba praegu suuremad, siis on Rakvere lihatööstuses algamas väga kiired nädalad," põhjendas HKScan Estonia juhatuse esimees Anne Mere ja lisas, et šašlõkkide müük on juba praegu kolmandiku võrra kasvanud. Nõudluse teenindamiseks palka ettevõte tootmisesse 44 suvetöölist.
Kokku saadab Rakvere lihatööstus jaaninädalal klientidele Eestis ja kaugemal ligikaudu 1,3 miljonit kg erinevat toodangut, mis on piltlikult üle 100 suure veoauto koorma ja kilo tooteid iga eestimaalase kohta.
„Grillimise trendiks on kujunenud võimaluste paljusus – ostetakse värsket liha ise maitsestamiseks, marinaadis ribide kõrvale valitakse üha enam eelküpsetatud ribisid, samal ajal grillitakse lisaks eri tooteid viineritest verivorstideni. Üllatavalt palju ostetakse juunis ka keeduvorsti, mille müügimahud suurenevad 10-15 protsenti. Ilmselt tehakse palju traditsioonilist kartulisalatit nii koolilõpetamise pidudeks kui ka jaanipäevaks,“ tõi Mere välja.
Rakvere tooted kuuluvad AS HKScan Estonia tootevalikusse. HKScan on Põhjamaade liha- ja toiduainetööstuse ettevõte. Ettevõte ekspordib oma tooteid rohkem kui 50 riiki. HKScani netokäive 2017. aastal oli 1,8 miljardit eurot.