PRFoods rühib luksuskalaga maailmaturule

Indrek Kasela.
Indrek Kasela.

Kalakontsern PRFoods, mis suvel strateegilste ostude läbi kaks korda suuremaks paisus, võitis käibes, kuid tugevat puhaskasumit tuleb investoritel veel oodata.

Kolmas kvartal tõi PRFoodsile oodatult võimsa käibekasvu: ligi 71 protsenti 17,99 miljonile eurole. Brutokasum kasvas samuti võimsalt: ligi 400 protsenti 2,47 miljonile, kirjutab Äripäev

PRFoodsi ainujuht Indrek Kasela jäi kolmanda kvartali tulemusega väga rahule. Rõõmustav oli käibekasv, aga veelgi enam osade võtmenäitajate paranemine. Näiteks brutomarginaal kasvas 191 protsenti ning jõudis 13,9 protsendipunktini. Arvestades seda, et viimasel ajal polnud see näitaja üle 10 protsendi jõudnud, on tegu olulise arenguhüppega. Samuti tõi Kasela välja, et kolme riigi ettevõtte – PRFoodsi, Trio Tradingu ja Suurbritannia Coln Valley Smokery ja John Ross JR ühinemise järel asuti ka kulusid vähendama: üheksa kuu lõikes vähenesid 9 kuu baasil 11,4 protsendilt 10,5 protsendi peale käibest.

Edu dikteerib kala hind

Kasela hinnangul tuleb tegevusasumlikkuse kasvu taga näha eelkõige tooraine, eelkõige lõhe hinna langust. „See moodustab nüüd enamuse meie käibest,” nentis Kasela. „Teiseks, meie müügitiimi väga hea töö lõpphindade tõstmisel. Kolmandaks, on PRFoods äsjaomandatud ettevõtete John Ross Jr. ja Coln Valley, kaudu sisenenud kõrgema marginaaliga luksustoodete turule,” ütles Kasela. Mis puutub ligikaudu 3 miljoni euroga omandatud Trio Tradingusse, siis muudab värske kala vahendaja suur käibekiirus kogu grupi kala kiirete hinnamuutuste vastu paremini kaitstud. Varem olid jaehinnad fikseeritud pikaks ajaperioodiks ning kontserni võime, neile reageerida, oli kehvem.

Loe pikemalt Äripäevast

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Tööstusuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Statistika

Valdkonna töökuulutused

METEC otsib musta metalli keevituse osakonna TOOTMISJUHTI

Tripod Grupp OÜ

30. september 2018

Teabevara