Autor: Harro Puusild • 20. juuli 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tarneaeg suunas tootma

MET-Terakeskus keskendub oma tootmises ka digitaliseerimisele – praegu näiteks liigutakse selles suunas, et pingid raamatupidamissüsteemiga suhtlema saada.
Foto: MET-Terakeskus
Lõiketeri seni vaid müünud MET-Terakeskus hakkas mullu terasid ka ise tootma, et tarneajad lühemaks saada. Selleks investeeris ettevõte mullu ka spetsiaalsesse seadmesse kokku 300 000 eurot.

Seade jõudis kohale mullu märtsis 2017. “See on meie jaoks asjade loogiline jätk. Üks põhjus oligi see, et me ei peaks enam niipalju laomahtu hoidma. Tarneajad on nüüd lühemad ja ka rohkem raha jääb kodumaale,” põhjendab ettevõtte juht Harry Väljak, kelle sõnul on ettevõtte üks peamisi kliente just mööblitööstus.

Väljak lisab, et tarneajad muutusid aina pikemaks ja seetõttu oli keerulisem konkureerida. “Mööblitööstuse puhul on üldiselt ka nii, et tooted muutuvad pidevalt – näiteks uksehinged. Seega on kogu aeg vaja erinevaid terasid. Seetõttu läks laomaht meil nii suureks, et lihtsam on ise vastavalt vajadusele toota, mitte hoida erinevaid terasid igaks juhuks loas.” Nüüd ostiski ettevõte endale vastava seadme ja tellib ka toorikuid ning toodab vastavalt vajadusele. Ettevõtte juhi sõnul loodetakse teradele ka edasimüüja leida.

MET-Terakeskus AS

Toodab, müüb hulgi ja hooldab lõiketerasidAsutatud 1994Omanikud 53% Riina Ingelman, 30% Jüri Ingelman, 15% Harry VäljakKäive mullu 1,42 mln eurot, langes aastaga 7%Ärikasum mullu 132 910 eurot, langes aastaga 47%Töötajaid 12

“Metallitööstuses on palju allhanget ja n-ö masstootmist ning ostetaksegi 100 tera kaupa riiulisse, sest homme läheb samasugust vaja. Puidu puhul on vastupidi, sest täna tehakse sellist lauda, homme teistsugust ja ülehomme on juba köögi eriprojekt – igale poole on erinevaid terasid vaja ja nii palju erinevaid ei ole lihtsalt võimalik laos hoida,” selgitas Väljak.

Sihiks ka metallitööstus

Kui rääkida veel uue seadme mõjudest ettevõttele, siis lisaks tarneaja paranemisele peaks tänavu kerkima ka müügitulu. Harry Väljak prognoosib, et mullu tehtud 300 000eurone investeering peaks müügitulu tänavu 20% kergitama.

Sellises summas investeering oli ettevõttele Väljaku sõnul igati jõukohane ja väga suureks seda pidada ei saagi. “Me ikka üritame iga paari aasta tagant investeerida. Ka selle seadme puhul oli ju teada, et meil on reaalne vajadus olemas,” põhjendab ta.

Lisaks mööblisektorile plaanib ettevõte edaspidi rohkem ka metallisektori poole liikuda. “Metallisektor on meile veel võõras ja alles siseneme sinna. Kui sektor edasi areneb ja kvaliteetne masstootmine tekib, siis tahame oma teemanttööriistadega ka metallitööstusesse siseneda,” avab Väljak tulevikuplaane.

Samuti on METil edaspidi plaanis keskenduda ekspordile – ennekõike Rootsi ja Soome turgudele. “Tahame alustada Rootsi ja Soome suunal eksporti. Meil on Soomes ka partnerid olemas ja suhtlus on kestnud aastaid. Oleme sinna teritusteenust müünud,” räägib ta.

Kuna töötajad on METi jaoks väga olulised, oskab ettevõte oma töötajaid ka motiveerida. “Meil on selline pereäri mentaliteet, et iga operaator pingi taga on oluline. Me väga väärtustame inimesi – pakume neile spordikompensatsiooni ja ka lõuna on ettevõtte kulul. Iga paari aasta tagant oleme teinud ka kollektiivseid reise – näiteks oleme käinud Austrias.”

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077