1. august 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Indrek Kasela: 100 miljoni piiri võtame ära

Indrek Kasela.
Foto: Veiko Tõkman
PRFoodsi juht Indrek Kasela näeb Soome firma Oy Trio Trading Ab (Trio) ostus turupositsiooni parandamise ning tagala kindlustamise võimalust.

Vastab PRFoodsi juht Indrek Kasela.

Kuidas jõudsite Trio ostuni?

Vaatasime mitut ettevõtet, ka äsja müüdud Apetit Kala, kuid otsustasime Trio kasuks. See annab meile parema võimaluse ka Heimon Kala kaubamärki Soomes laiendada ning tootmissünergia mõttes sobib meile väga hästi. 

Trio Trading on Soome juhtivaid lõhetöötlejaid, Heimon Kala on traditsiooniliselt keskendunud vikerforellile (mida ka meie kasvatame), nende kahe firma koostöös on meil kaetud kogu vajaminev portfell ning Heimon Kala ja Trio koos on kindlasti nüüd suurimaid Soome töötlejaid.

Kavatseme olla Soome suurim kalabränd. Seega oli tehing vajalik ka nii-öelda meie tagala kindlustamiseks. Lisaks 35 riigile, kus me peale Soome tegutseme. See tehing võimaldab meie grupil aktiivsemalt ja kiiremini laiendada tegevust Põhjamaadesse ja Mandri-Euroopasse – koostöös meie teise ettevõtte John Ross Jr.-i ja Coln Valleyga, eriti mis puudutab just lõhetooteid.

Trioga oleme teinud aastaid koostööd, Trio on allhanke korras valmistanud meile lõhetooteid ning me oleme nende üks suuremaid kliente. Seega oli tegemist juba tuttava ettevõttega ning tihedama integratsiooniga. 

Lisaks on Triol Soomes palju selliseid kliente, keda me värske lõhega ei varusta, näiteks Stockmann. Seega saame pakkuda oma klientidele n-ö täisvalikut ja kindlasti muuta efektiivsemaks Soome ja Eesti tootmist. 

Tegemist on juba teise suurtehinguga üsna lühikese aja jooksul (19. juuli erakorralisel koosolekul otsustasid PRFoodsi aktsionärid omandada enamusosaluse Briti äriühingutes John Ross Jr. Limited ja Coln Valley Smokery Limited) – kas plaanite sel aastal veel laieneda?

Trio ja Šoti ettevõtete omandamisega on esimene etapp nii-öelda uues PRFoodsis ellu viidud: ehk tugevdatud oluliselt meie positsiooni meie põhiturgudel Soomes ja Eestis ning muudetud PRFoods rahvusvaheliseks ettevõtteks. Sel aastal keskendume integratsioonile olemasolevates ettevõtetes. Seega lähiajal me uusi ettevõtteid ei osta.

Milliseks kujunevad laienemise järel kontserni käive ja kasum?

Käibes ületame kindlasti 100 miljoni piiri (konsolideerimisel tuleb elimineerida meie senine omavaheline käive Trioga, mis nüüdsest on sisekäive, seni on see ligikaudu 14 miljonit aastas), kasumiootustest saab aimu, kui lugeda börsiteavet ja Trio juhtkonnale makstava boonuse tingimusi (EBITDA vähemalt 6 miljonit eurot aastas). 

Olete börsiteates üsna põhjalikult käsitlenud Triole makstavaid summasid PRFoodsi võimaliku müügi ja börsilt väljumise korral: kas teile on pakkumisi tehtud?

Seda me kommenteerida ei saa, aga see on tavapärane, et selliste tehingute puhul lepitakse kokku ka firma asutajatest juhtkonnaga, et nad saavad boonust, kui firma arengus on jõutud järgmisse etappi.

Autor: Liina Laks, Äripäev

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077