16. juuni 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas vallutada üheksa kuuga üheksa turgu?

Beliefi asutajad Raido Kereme ja Gert-Kristjan Rungi.
Foto: Andras Kralla
Eestis välja mõeldud energiavesi on jõudnud üheksa kuuga üheksale turule. Ettevõtte asutajatel on suured ambitsioonid oma tootega kaugele jõuda. Lähiajal on kavas minna Austraalia ja Lõuna-Aafrika turule.

Belief Water OÜ juhatuse liikmed Raido Kereme ja Gert-Kristjan Rungi lasid eelmise suve lõpus turule Euroopa esimese energiavee. Statistika oli neile näidanud, et kümne aasta jooksul on kasvanud kõige enam energiajookide ja funktsionaalse vee müük ning nii tekkis mõte hakata tootma energiavett, kirjutab Äripäeva teemaveeb kaubandus.ee

Praeguseks on üheksa kuud tegutsenud ettevõte jõudnud üheksale turule. Alles alustati Leedus, Poolas ja Prantsusmaal ning kohe alustatakse tarneid Austraaliasse, Taani ja Hollandi.

“Hollandis on käimas British Petroleumi müügi katsetus,” ütles Rungi. Kereme sõnul on British Petroleumil Euroopas väga palju tanklaid ning seetõttu nähakse sellest koostööst suurt võimalust. Kereme sõnul on nende strateegia kasutada igas riigis edasimüüjaid. Edukalt välisturul tegutsemiseks on tarvis kohalikke kontakte ning teha pidevalt turundustegevusi. See on ainus viis, kuidas välisturul tegutseda, lisas ta.

Uus siht: Austraalia ja Lõuna-Aafrika

“Me ootame väga seda aega, kui esimene konteiner Austraaliasse jõuab. See on müstiline koht, kuhu tahaks kaupluse kontrolli tegema minna,” ütles Belief Water OÜ juhatuse liige Gert-Kristjan Rungi.

Praegu on neil fookuses hoopis Euroopa, kust nad ootavad ka korralikku käivet. “Eksootiliste unistustest rääkides, siis Lõuna-Aafrika Vabariigis on asjad päris kaugele juba läinud,” lisas ta.

Samuti soovivad nad jala tugevalt maha saada Rootsis, Norras ja Saksamaal. “Kuid tuleb meeles pidada, et kui kogu aeg uusi turge juurde krahmata, siis võivad tekkida kasvuriskid. Kasvu tuleb juhtida, kätt pidevalt pulsil hoides, sest muidu võib asi kreeni vajuda,” rääkis Rungi.

Lisaks on Beliefi meeskond uurinud, kuidas Amazoniga koostööd teha ja seal enda toodete müüki alustada. “Saksamaal meil veel edasimüüjat ei ole, kuid Amazon on esialgu üks võimalik lahendus.”

Kereme sõnul läheb neil praegu kõige paremini Soomes, sest just seal on maailma kõige suuremad kofeiini tarbijad. “Jaanuaris oli Soome müük sama suur kui eelneva poolaasta müük kõikidel turgudel kokku,” rääkis ta ja lisas, et teistest riikidest tuleb kordustellimusi iga pooleteise kuu tagant.

Loe pikemalt Äripäeva teemaveebist kaubandus.ee. 

Autor: Maarit Eerme, kaubandus.ee toimetaja

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077