Autor: Tööstusuudised.ee • 22. mai 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Karastusjookide tootjad on vabatahtlikult valmis suhkrusisaldust vähendama

Coca-Cola tootmine.
Foto: Andres Haabu
Karastusjookide tootjad üle Euroopa on võtnud eesmärgiks aastaks 2020 vähendada toodete suhkrusisaldust 10 protsendi võrra ning kutsuvad rahvusvahelisel ülekaalulisusega võitlemise päeval suhkrusisaldust vähendama teisigi toidutööstuse ettevõtteid.

Ülekaalulisus on Euroopas tõsine probleem, kuna inimesed liiguvad järjest vähem ja söövad rohkem kui kunagi varem. Euroopa karastusjookide tootjad on võtnud eesmärgiks vähendada suhkru sisaldust toodetes 2020. aastaks 10 protsendi võrra, ent kuna karastusjoogid moodustavad vaid kaduvväikse osa inimeste suhkrute tarbimisest, siis kutsutakse üles toodete suhkru sisaldust vähendama ka teisi toidutööstuse ettevõtteid.

„Magustatud joogid moodustavad vaid 1,5% Eesti inimeste päevasest kaloraažist. Karastusjookide tootajad üle Euroopa on suhkrute tarbimise vähendamiseks sammu teinud, ent et sel oleks piisavalt efekti, peaks sama tegema ka hommikusöögihelveste tootjad, piima- ja pagaritööstused, maiustuste valmistajad ja paljud teised,“ ütles Eesti Karastusjookide Tootjate Liidu juht Nele Normak pressiteates. „Suhkrute vähendamine menüüs on oluline, aga veel olulisem on tõsta inimeste toitumisalast teadlikust ja harjumust regulaarselt liikuda. Just vähene liikumine ongi tekitanud 21. sajandil ülekaalulisuse probleemi, millega peaks riiklikul tasemel tegelema, mitte mõtlema välja magusamakse, mis peaks suunama tootjaid tegema seda, mida nad vabatahtlikult juba niigi teevad,“ lisas Normak.Euroopa karastusjookide tööstus on aastatel 2000-2015 vähendanud toodetes suhkruid 12%. Järgmise viie aasta jooksul plaanitakse suhkrute vähendamise tempot kiirendada kolmekordselt. Selline tempo võimaldab tarbijatel harjuda uute koostistega ja ei tekita struktuurseid probleeme tööstuste jaoks.Jookide suhkrusisaldust vähendatakse toodete retseptide täiendamise ja tootearenduse teel – enam kasutatakse madala kaloraažiga magusaineid ja tuuakse turule väiksemates pakendites tooteid. Ühtlasi investeeritakse inimeste teadlikkuse tõstmisesse, et tarbitaks madalama kaloraažiga dieettooteid ja toetatakse liikumisharrastusi kogukonna tasemel.Euroopa karastusjookide tööstus on esimene toidutööstuse sektor, kes on tulnud välja selge eesmärgiga jõuda Euroopa Liidu eesmärgini vähendades suhkruid toodetes 10%.Karastusjookide Tootjate Liidu liikmed on kolm Eesti suurimat karastusjookide tootjat: A. Le Coq AS, Saku Õlletehase AS ja Coca-Cola HBC Eesti AS.

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077