(Sisuturundus) Käsitsi pakendamine on ka väiketootjate jaoks ajalugu

OÜ Multivac tegevjuht Margus Kupp.
OÜ Multivac tegevjuht Margus Kupp.

Eesti toidutööstuse põhiprobleem on selles, et keskendutakse tootmisefektiivsuse tõstmise asemel turu väiksuse üle kurtmisele. Investeerides aga korralikku pakendamismasinasse, saaksid väiketootjad kokku hoida nii palkadelt kui ka ebatäpsest kaalumisest tulevalt kahjult, ütleb toidukaupade pakkelahendusi pakkuva OÜ Multivac tegevjuht Margus Kupp,

“Väga sageli kuulen investeeringute tegemise osas vastuseisu, et pole mõtet raha kulutada, kuna mahud on nii väikesed. Sama tahavad ju töötajad iga kuu palka, küsides aeg-ajalt ka palgatõusu. Siin aitab tootjad hädast välja just tootmise automatiseerimine,“ räägib Margus Kupp, lisades, et toodangu pakendamine ei tähenda täna enam pelgalt kiletamist või kauba pakendisse paigutamist, vaid toote automaatset selekteerimist, ülitäpset kaalumist ning sildistamist.

Lisaks tööjõukuludele on veel üks koht, kust automaatne pakendamine aitab kokku hoida: „Eesti kauplustes katset tehes ning käsitsi pakendatud juurvilja või lihapakendeid kaaludes selgus, et tootja annab väga palju raha oma taskust ära ülekaalu näol. Ühest küljest on eksimine inimlik, teiselt annab hea müüja ikka pigem ostjale rohkem kaupa kui vähem. Kuid 100 grammi ühele ja 300 grammi teisele kauba peale jagades koguneb tasuta äraantavat ülekulu väga palju. Aga sellist kahjumit annaks ettevõttel vältida!“

Odav liha on ajutine nähe

Venemaa ekspordipiirangud ning ületootmine on sealihahinna langetanud äärmiselt madalale tasemele, kuid Kuppi hinnangul näitavad märgid, et seda on ees ootamas tõus. „Madal lihahind mõnes mõttes rikkunud ära meie tootearendajate töö, sest kui inimesed saavad poest osta soodsalt kolmeeurose kilohinnaga liha, ei panusta nad nii palju kallimatele valmistoodetele. Ühest küljest on ju tore, et kodus kokatakse, kuid see on siiski vaid ajutine nähe. Pooltooted on tegelikult endiselt kasvav trend, sest hinna kõrval hindavad inimesed aega ja mugavust ning taas on hakatud pöörama suuremat tähelepanu uutele maitsetele, marineeritud lihatoodetele ja šašlõkkidele. See omakorda nõuab tootjatelt teatud liiki uusi pakendamisseadmeid.“

Eestis on küll aastad olnud populaarseimad sea- ja linnaliha, kuid tõusvaks trendiks on muutunud ka veiseliha. Seni kalliks põlatud veiseid kasvatatakse aina enam ning see aitab maitsva liha hinda viia allapoole. Sellise värske liha pakkimiseks on parim variant skin-pakend, mis võimaldab toote ümber kogu pinna väga lähedalt kinni suruda ega lase liigsel vedelikul pakendisse koguneda. Multivac on skin-tehnoloogiasse panustanud palju läbi mahukate uuringute ning uute seadmete. Uuringutest on selgus, et kuna skin-meetodiga tõmmatakse liha vaakumpakendisse, mõjutavad liha sees püsivad mahlad suurepäraselt liha laagerdumisele ning pehmenemisele. Lisaks on skin-pakend äärmiselt hügieeniline ja ohutu pakendamisviis. Selliselt pakendatud veise müük on tõusuteel nii Inglismaal, Šveitsis kui ka Saksamaal.

Lääne-Euroopas pannakse aina suuremat rõhku maheveiste kasvatamisele tehnoloogia abil, mis suudab jälgida ühe veise elukaarti alates sünnist kuni lihaks saamiseni: mida ta sööb, mis temperatuuridel ja kus ta on kasvanud. Selline nii-öelda ID-kood liigub loomaga kaasa lihatööstusesse, tapamajja, tükeldamisele, pakendamisele kuni kaupluseni, kus lõpptarbija saab vajadusel kogu info liha liikumise kohta. Paraku on see süsteem väga kallis ja täna saavad seda endale lubada vaid suured ettevõtted.

Eesti toidutootjad peaksid pöörama suuremat tähelepanu ekspordile

Margus Kupp märgib, et Eesti jaoks on täna väga oluline teema eksport, ent meie ettevõtted peaksid pigem mõtlema eristuvatele nišitoodetele, mitte igal pool külluses valmistatavatele juustulaadsetele toodetele või keskpärastele standardkaubale. „Selliste toodetega ei ole kuhugi minna ei sisu, hinna ega mahu poole pealt. Vaja on nišitoodet, mida saaks teha ka suuremates mahtudes, et nende pealt raha teenida. Miks ei võiks tootjad teha omavahel koostööd? Samuti tasub võtta ühendust pakendivalmistajatega, et jõuda nii kvaliteedi, väljanägemise, kasutusmugavuse kui ka hinna osas mõistliku pakendini, millega oleks väärikas siseneda Aasia, Aafrika, India või Ladina-Ameerika turgudele.“

Miks just sinna? Sest Euroopas on sisuliselt turg paigas ning vaadata tuleks globaalsemalt ning silmas pidada just potentsiaalseid turge. Eriti kuum teema on üle maailma tootjate seas kiirelt arenev India, kuhu on sisenemas nii suured supermarketid kui ka kiirtoiduketid, kes teevad meelsasti uute ja põnevate tarnijatega koostööd. Multivac aitab eksportööre aga meelsasti omalt poolt pikka säilivust tagava ja kõigile nõudmistele vastava pakenditehnoloogiaga.

Multivac pakub pakkemasinaid, viilutajaid, dosaatoreid, roboteid, etiketeerijaid, printereid, kaale ja pakkematerjale terviklahenduste väljatöötamiseks. Ettevõtte peakontor asub Lõuna-Saksamaal.

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Jälgi Tööstusuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Statistika

Arvamused ja blogid

Valdkonna töökuulutused

HILTI is looking for a SALES REPRESENTATIVE

Manpower OÜ

03. november 2017

Tööstusliidrid

Teabevara