Sensei juht: tehnoloogia osakaal kasvab kõigis tarneahela protsessides

Sensei OÜ juht Illimar Paul
Illimar Paul esinemas mööblitootjate konverentsil.

Sensei OÜ juht Illimar Paul ütles mööblitootjate konverentsil tarneahela trende tutvustades, et oluline on õppida ja arendada tehnoloogiat, sest selle osakaal kasvab kõigis mööbli tarneahela protsessides.  

„Kiirmood on jõudnud ka mööbli valdkonda, tarbijad eelistavad pigem odavamaid ja lühema eluaega tooteid,“ rääkis Paul.

Veel rääkis Paul mööblituru trende tutvustades, et tarbijad eelistavad korraga vähem osta. „Turgu on muutnud online-müük. Varem ei kujutatud mööbliäri veebis ette,“ ütles Paul ja lisas, et nüüd on see reaalsus.

„Oluline, millele tasub tähelepanu pöörata, on kiirus. Kiirus maksab, aga tarbijate käest raha ei küsita. Tarbijad on nõus kiiruse eest maksma,“ rääkis ta.

Paul juhtis tähelepanu ka sellele, et mida kergem on osta, seda kergem on ka tooteid tagastada. „Tagastused sagenevad, nõudluse volatiilsus kasvab. Surve tarneaegade lühendamisele kasvab, kliendid ei ole nõus kaua ootama,“ rääkis ta.
Paul rääkis veel, et tootjaid ootab ees ka laovarude kasv. „Konkurents on ärgitanud müüjaid minema laovarudes üles,“ märkis ta.

Kui probleem on suur, tuleb Pauli sõnul midagi muuta. „Tuleb olla innovaatiline. Kaks levinuimat valdkonda, mis silma paistavad, on tehnoloogiline innovatsioon ja teine protsessiinnovatsioon,“ rääkis ta.

„Trend on ka klasterdumine ehk toimub strateegiliste tarneahela partnerite  tootmisüksuste kokkukolimine. Ehk üritatakse kolida võimalikult lähestikku, et saavutada efektiivsus,“ rääkis ta.

Paul tõi ühe trendina välja, et suure brändi omanikud arendavad oma tootmist ja selleks on hea näide Ikea, mis toodab strateegilised sisendid ise. „Ikea ütles selgelt, et loome oma tootmisvõimekuse selles kategoorias, mis on meie jaoks strateegiline sisend. Kui meil pole läbirääkimistel jõudu, siis asutame ise tootmisvõimekuse,“ rääkis Paul.

Pauli sõnul on tulevikusuund ka kulude alandamiselt kasumi suurendamisele. „Võtke ära need klapid, et põhirõhk on kulude alandamine, eesmärk on ju suurendada ettevõtte väärtust ehk kasumit,“ rääkis ta.

Paul soovitab ka rõhku panna tehnoloogiate arendamisele. „Tehnoloogia osakaal kasvab kõikides mööbli tarneahela protsessides,“ ütles ta. „Õppige oma eesmärkide saavutamiseks kasutama tehnoloogiat. Spetsialistide  ajastu lõpeb, tarkvara tuleb asemele. Eesmärgiks saab väheste inimeste  ja tehnoloogia kasutamine. Need vähesed tuleb välja koolitada ja nii jätkata, sest see on tuleviku mudel,“ ütles ta.

 

Osale arutelus

Toetajad

Seotud lood

Jälgi Tööstusuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Statistika

Arvamused ja blogid

Valdkonna töökuulutused

Coma Investing otsib EKSPORDIMÜÜGIJUHTI

M-Partner HR OÜ

31. august 2017

NPM Silmet otsib TEHNIKAVALDKONNA HOOLDUSJUHTI

NPM Silmet AS

02. september 2017

Ferrometal otsib B2B KLIENDIHALDURIT

M-Partner HR OÜ

24. august 2017

Käsi­raamatud