Statoili uus imekütus või turundustrikk?

Konkurentide arvates on Statoili väidetavalt kilomeetreid juurde võluv kütus turundustrikk ja kütusesäästu tuleb tõestada enama kui pelgalt reklaamlausega.

Statoil tõi tänasest turule mootorikütused miles, mis Statoil Fuel ja Retail Eesti ASi peadirektori Kai Realo sõnul on teadusliku töö tulemusena välja töötatud ning tagab kuni kolmeprotsendise kokkuhoiu. Kui kolm protsenti tundub väike allahindlus, siis Realo kinnitusel tähendab see neli senti soodsamat kütuse liitrihinda.

Olerexi turundusjuht Antti Moppel märkis, et kütuselisandeid kasutavad kõik mootorikütuste müüjad juba aastakümneid ning igaüks püüab müügile tuua võimalikult efektiivse kütuse, et saavutada sellega konkurentsieelise võistlejate ees.

Ta tunnustas Kanada Alimentation Couche-Tardile kuuluva Statoili suurt tööd, et tavapärane lisaainete kasutamine turundussündmuseks muuta.

Moppel kinnitas, et ka Olerex peab lisaaaineid kütustes tähtsaks ja sel eesmärgil tehakse pikaajalist koostööd PKN Orleniga. "Mootorikütuse kui toote intensiivne arendus toimub kogu maailmas katkematult ja see tagab müüdavate kütuste efektiivsuse pideva tõusu," kommenteeris ta.

Alexela Oil juht Ain Kuusik polnud Statoili uue kütusega kursis, ent julges kahelda, et sellega saab läbida pikema maa kui teiste kütustega. "Põhikomponendid on kütusel samad. Eks turundust ja reklaami tehakse ikka," märkis ka tema.

Kuusiku sõnul on kütuse põhikomponendid ja baas samad. Seadustest ja automootorite tootjate poolt tulenevad nõuded peavad olema täidetud. "Kui mingi võluvägi seal rohkem kilomeetreid välja võtab, siis see on hea, aga seda peaks mingil muul viisil tõestama kui reklaamlausega. Aga tubli töö igal juhul, uued tooted, uued tingimused," ütles Kuusik. Ta lisas, et kütuse hinda mõjutab ikkagi toornafta hind maailmaturul.

Neste Eesti jaemüügijuhi Kristi Pari sõnul pole lisaainega kütused ja ka lubadus kütusekulu vähendada midagi uut. "Kõik Neste jaamades müüdavad mootorikütused sisaldavad lisaaineid juba üle 15 aasta," märkis ta.

Statoili meediaüritusel oli kohal Eesti Õliliidu esimees Toomas Saks, kelle sõnul uus kütus otsest hinnalangust ei anna, ent lubab pikemat vahemaad. Saksa hinnangul võib uus kütus aga vedajate olukorda paremaks muuta. "Kui vedaja saab sama kütusehulgaga rohkem läbi sõita, siis tänu sellel langeb ka veo omahind. Kõik on omavahel seotud," ütles ta.

Osale arutelus

  • Marta Jaakson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Tööstusuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Statistika

Arvamused ja blogid

Valdkonna töökuulutused

Teabevara