Gaznet: Diisli-maagaasi hübriid jätab 1/3 kütuserahast taskusse

Äripäeva homme ilmuv tööstuserubriik tutvustab kogemust, kuidas diiselmootoriga kaubiku ümberehitamine korraga nii diislit kui maagaasi kasutavaks aitas kütusekuludelt säästa enam kui 30%.

Kui OÜ Gaznet Peugeot-kaubiku ümberehitamise ette võttis, lootis selle juhatuse liige Kristjan Relvik saavutada kokkuhoiuks keskeltläbi paarkümment protsenti. Testisõidud Riia ja Tallinna vahel aga näitasid, et reaalne rahaline sääst ulatub üle 30% ning võib ideaalsete tingimuste korral olla isegi kuni 40%. Säärase kaubiku puhul tavalise kütusekulu – 7–8 l/100 km asemel kukkus pärast maagaasi lisamist diislikulu 3–4 l/100 km. Kuna aga mootorikütuseks kohandatud surumaagaas on diiselkütusest praegu peaaegu poole odavam, siis on ka kokkuhoid märkimisväärne.

Kokkuhoid saavutatakse nõnda, et kui tühikäigul kasutab mootor ainult diislit, siis pöörete suurenedes lisatakse gaasi juurde. Keskmiselt tarbib selline mootor 60% gaasi ja 40% diislit.

Ümberehitamiseks koos seadistamisega kulub nädal-poolteist, kusjuures Relviku kinnitusel on oluline just põhjalik seadistamine, et mootorit mitte kokku kõrvetada. Vajalikud seadmed hangib Gaznet erinevatelt tootjatelt, juhtbloki programmid, mis gaasi ja diiselkütuse pealeandmise vahekorda reguleerivad, on endal toodetud.

Bensiini- või diiselmootori seadistamine ka gaasi tarbivaks maksab keskeltläbi 3000 eurot. 

Lähemalt saab gaasikütuste kasutamisest mootorikütusena lugeda 2. juuni Äripäeva tööstuse rubriigist.

HIND: Maagaas mootorikütustest odavaim
(€/l, seisuga 01.06.2011)
• bensiin 95: 1,214
• bensiin 98: 1,254
• diisel: 1,189
• vedelgaas (LPG): 0,77
• surumaagaas (CNG): 0,67 €/kg ehk 0,5 €/l
Allikad: www.superhind.ee/gas, AS Eesti Gaas, Äripäev

 

 

Osale arutelus

  • Ain Alvela

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Tööstusuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Statistika

Arvamused ja blogid

Valdkonna töökuulutused

Teabevara