Parts märkis: "Kõigepealt tuleb vaadata, kuhu läbirääkimised ametiühingutega on jõudnud. Öelda, et palk tõusis, see on liiga lihtsustatud."
Partsu sõnul kasutavad riigiettevõtted sageli keerukat töötajate motiveerimise süsteemi, kus on olulisel kohal mitmesugused soodustused. Kui palka kasvatati soodustuste vähendamise arvelt, võib see ettevõttele tervikuna tähendada hoopis kulude vähenemist.
"Seda peaksite küsima ettevõtete endi käest," ütles Parts selle kohta, kas Eesti Raudtee ja Eesti Energia Kaevanduste kulud palgatõusust tervikuna vähenesid. "Kulukad ja ebamäärased soodustused peavad kindlasti muutuma selgemaks ja muidugi on olulisel kohal ka töörahu," ütles Parts.
"On selge, et inimeste sissetulekud on sektoriti erinevad. Ma ei arva, et peaksime siit otsima sõnumit, et kõikjal on tulemas palgatõus ja see on põhjendatud," lisas Parts. "Inflatsioon on inimeste sissetulekuid kahandanud ja riigi poolt laiemalt vaadates on üldine palgatõus võimalik, kui majandusolud paranevad, kuid ma ei tahaks, et riiklik sektor oleks palgatõusus teenäitajaks."
Parts märkis, et Eesti Raudteed ja Eesti Energia Kaevandusi ei saa siiski riiklikuks sektoriks pidada, kuna nad majandavad samadel alustel kui teised eraettevõtted.