Estiko-Plastar: plaanime sel aastal kasvada

Neinar Selile kuuluv Estiko-Plastar on põhjas käinud ja majanduskriisi vitsad kätte saanud, nüüd läheb kõik vaid ülesmäge, rääkis Äripäevale eile Estiko-Plastar tegevjuht Triin Anette Kaasik.

„Meie käisime põhjas ära või saime oma majanduskriisi laksu kätte juba 2008. aastal,“ ütles Kaasik ning lisas, et siis olid nad veel keskendunud ehitusmaterjali valdkonnale, mis kinnisvarabuumi alguses ära kukkus. „2008. suvel läks see kliendisegment meil nulli ehk kukkus üle öö ära,“ näitlikustas ta.

See sai ka pöördpunktiks, miks ehituskile tootmiselt peamiselt toiduainetööstuse keskseks hakati. „Praegu meie eksport praktiliselt ongi toidupakendid,“ ütles Kaasik. Toidupakendid olid ka need, mis aitasid ettevõttel mullu Leedus, Soomes ja Taanis turuosa suurendada.

Kuigi võrreldes 2009. aasta esimese poolega on tooraine hinnad kõvasti kasvanud, mõjutab see Estiko-Plastarit Kaasiku sõnul nüüd vähem kui varem, mil toodeti ehituskilet. „Täna mõjutab see meid oluliselt vähem ehk tooraine hind materjali lõpphinnast oli oluliselt suurem lihtsa kile puhul kui praegu,“ selgitas ta. 

„Meie plaanid on sel aastal kasvule orienteeritud,“ ütles juht ning lisas, et praegu investeeritakse ka ühte uude tootesegmenti, milleks on toiduainetööstuses purkide ja pudelite ümber olev termokahanev pakkekile.

Ettevõtte selle aasta prioriteediks on Skandinaavia. Kaasiku sõnul kaardistatakse sealseid toiduainetööstusi ja korraldati ümber müügimeeskond, mille üks osa keskendub ainult uute klientide leidmisele. „Kasv peab tulema Skandinaavia turult,“ lisas ta. 

Estiko-Plastari juht rääkis, et kui varem olid Skandinaavia ostujuhid nõus 10-15% rohkem maksma ja ostsid toodangut vaid oma pikaajalistelt partneritelt, siis nüüd kui ka skandinaavlased vaatavad kriitiliselt üle oma kulusid on ka hind muutunud argumendiks. Kaasik nentis, et Skandinaavia klient peab nüüdseks juba Eesti toodet kvaliteetseks. „Mõjub ka see, kui on ette näidata teatud osa referentskliente. See annab otsustajale tuge,“ lisas juht.

Ekspordi osas on firma endale eesmärgiks seadnud, et 50% käibest tuleks just sealt. Majandusaasta aruande kohaselt moodustab eksport nende käibest praegu 43%.

Siiski usub Kaasik, et hinnasurve veel sel aastal järele ei anna. „Ega tarbimine ju kuskilt suuri hüppeid ei näita. Lõppkliendid on täna juba ära hellitatud ka,“ rääkis ta.

Osale arutelus

  • Kadrin Karner

Toetajad

Seotud lood

Jälgi Tööstusuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Statistika

Arvamused ja blogid

Valdkonna töökuulutused

HILTI is looking for a SALES REPRESENTATIVE

Manpower OÜ

03. november 2017

Tööstusliidrid

Teabevara