Nokia palkas heliidentiteedi kujundamiseks Soome kõvema DJ

DJ Orkidea ehk Tapio Hakanen peab lahendama
küsimuse, kas mobiilifirmale sobib paremini 60-ndate rokk, moodsaim klubimuusika
või miski muu.

Mehe enda masinamuusika ei pruugi tingimata tehnoloogiaettevõtte helipildiks sobida, kirjutas täna Helsingin Sanomat.

"See ei oleks parim valik, kui tahetakse esile tõsta näiteks keskkonnaväärtusi või inimlähedust," ütles Hakanen. Suurettevõtete brändide visuaalne külg on tavaliselt täpselt paika pandud. Helikülje suhtes aga alles hakatakse kompleksselt seadma reegleid, kuidas ettevõte peaks kõlama. Tihtigi põhineb see tunnusmuusikal, helilogol. Nokia tune ehk iga telefoniga kaasa tulev helin on lõik hispaanlase Francisco Tarrega kitarripalast "Gran Valse". "Algupäraselt on see tõeliselt ilus lugu," rääkis DJ ja märkis, et mobiiltelefoni piiratud helivõimaluste juures kadus see ilu sealt täiega. Helin on miljonitele tuntud, sama tuntud on selle kalduvus hakata kõlama kõige sobimatumal hetkel. Uutes telefonides on juba päris kitarriga mängitud versioon. Nokia tegutseb globaalselt, kuid kas ükski ettevõte või DJ suudab ühesuguse helimaailmaga kõnetada erinevaid kultuure? "Ei, see on võimatu. Minu meelest on hea, kui ettevõttel on rahvuslikkus. Kui on olemas mingit ülemaailmset helimaailma, siis võib seda leida põhiasjadest nagu linnulaul või vee vulin. Need on sügavale inimese sisse kodeeritud märgid," sõnas Nokia helipildi kujundaja. Tema arvates lõpeb disain liiga tihti visuaalsega: "Keegi ei jäta ju omal poolt maja värvimata, akustiline töö aga tundub liiga tihti olevat pooleli jäänud, kui kuulata avalikkuses kõlavat."


Osale arutelus

  • Tiit Elner

Toetajad

Jälgi Tööstusuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Statistika

Valdkonna töökuulutused

NPM Silmet otsib TOOTMISJUHTI

NPM Silmet AS

02. september 2017

NPM Silmet otsib TEHNIKAVALDKONNA HOOLDUSJUHTI

NPM Silmet AS

02. september 2017

Ferrometal otsib B2B KLIENDIHALDURIT

M-Partner HR OÜ

24. august 2017

Käsi­raamatud