(Sisuturundus) Saunakeriste valmistaja Huum OÜ hoogustas KredExi abiga tootearendust

Ettevõtja eesmärk oli töötada välja keris, millel on optimaalne materjali ning ruumi kasutus ja kuhu mahuks maksimaalne hulk looduslikke kerisekive.
Ettevõtja eesmärk oli töötada välja keris, millel on optimaalne materjali ning...

Disainkeriste ja saunaahjude valmistaja Huum OÜ on tegutsenud juba ligi viis aastat. Huum on üks ettevõtetest, mille tegevusele on andnud hoogu KredExi laenukäenduse teenus.

Huum sai alguse ettevõtte juhataja Siim Nellise eelmisest ettevõttest, interneti teel saunatarvikute müümisest. „Nägin turul auku suure kivimassiga elektrikeriste hulgas, sest valikust praktiliselt puudusid võrk­elektrikerised, millel aga on tavapäraste keriste ees mitmeid eeliseid. Tänu Ettevõtluse Arendamise Sihtasutusele, Eesti Kunstiakadeemiale ja veel nelja ettevõtte metall­i­inseneridele saime 2,5 aastaga kerise tehnilise lahenduse ja disaini paika,” meenutab ta algust.

Siim Nellis, HUUM OÜ juht
Siim Nellis, HUUM OÜ juht

Kuna leili kvaliteet sõltub just kivide võimalikult suurest hulgast, oli ettevõtja eesmärk töötada välja keris, millel oleks optimaalne materjali ning ruumi kasutus ja kuhu mahuks maksimaalne hulk looduslikke kerisekive. See õnnestus ning Huum on tänaseks lisaks Eesti turule tuntud ka mujal. „Praegu on meie põhiline turg Rootsi, oleme tõusmas Saksamaal ning sisenenud Põhja-Ameerikasse. Meie keriseid leiab igast maailma nurgast ja kõigist Euroopa riikidest. Oma tuntuse suurendamiseks osaleme 23.–26. oktoobril 2018 Stuttgartis maailma suurimal saunateemalisel messil Interbad 50ruutmeetrise väljapanekuga. See on põnev väljakutse ja ootame sealt palju!”

Veidi alla kümne töötajaga Huum arendab hetkel müügivõrku ka Kesk- ja Lääne-Euroopas, soovib tugevamini kanda kinnitada Skandinaavias, töötab samal ajal uute keriste disaini kallal ning arendab Saksa keskkonnanõuetele vastavaid puukeriseid. „Tegevust jagub,” nendib Nellis, kelle sõnul pole ka Huum jäänud kõrvale interneti kiirest arengust ja digiajastust. “Meie saunakeriste juhtpuldiga saab mugavalt sauna läbi mobiilirakenduse tööle panna ka kodust eemal viibides. UKU juhtpult on ainulaadne GSM-andmesidel toimiv sauna juhtimissüsteem. Ukuga saab juhtida lisaks temperatuurile ka sauna ventilatsiooni, niiskust ja tulesid.”

„Asjade interneti areng on pidurdamatu ja samas asjade loomulik kulg. Nii oleme ka meie sellele rattale astunud ning täna võime tõdeda, et meie kliendid ootavad väga igasuguseid mugavaid lisavidinaid, mida saaks mõnusalt nutiseadme abil juhtida,” räägib Nellis. „Nuti-plutist on saanud meie pilkupüüdva disainiga ülimalt head saunamõnu andvate keriste asendamatu osa.”

Arendustegevus nõuab investeeringuid. Kust saada raha?

Selleks, et tootearendust teha, on ilmselgelt tarvis investeerida. Ent sageli napib alles alustavatel ettevõtetel vahendeid ning nii otsustas ka Huum ühel hetkel võtta laenu. „Saime aru, et vajame raha investeeringuteks oma arendustegevusse. Pöördusime panga poole, ent kuna ettevõttel polnud tagatiseks sobivaid varasid, pakuti pangast KredExi laenukäenduse võimalust. Võtsime rõõmuga pakkumise vastu, kuid arvestada tuleb, et lisaks laenule endale tuleb Kred­Exi käenduse eest maksta tasu, sest tagatiste puudumisel võtabki selle riski Kred­Ex,“ tunnistab Siim Nellis.

KredExi ettevõtlusdivisjoni juhi Jarmo Liiveri sõnul käendab KredEx nii investeerimislaene, käibelaene, liisingut kui ka panga­garantiisid. „Ebapiisav tagatis või oma­finantseeringu puudumine on sagedasim takistus laenu saamisel. Tagatise puudumisel saame pakkuda abi KredExi laenu­käenduse ja omafinantseeringu puudumisel tööstuslaenu või kapitalilaenu näol,” selgitab ta.

2017. aastal võimaldasid KredExi käendused ja laenud summas 70 miljonit eurot 372 Eesti ettevõttel kaasata lisarahastust kogusummas 118 miljonit eurot. Rahastatud ettevõtetes töötab 9655 inimest ja projektide tulemusena plaanitakse luua 610 uut töökohta.

Tegemist on finantsteenusega. Palun tutvuge Sihtasutuse KredEx pakutavate teenuste tingimustega veebilehel www.kredex.ee ja vajadusel konsulteerige meie kliendihalduritega.

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Tööstusuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Statistika

Arvamused ja blogid

Valdkonna töökuulutused

Teabevara