Autor: Harro Puusild • 4. november 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Harju Elekter kasvatas müügitulu

Harju Elektri juhataja Andres Allikmäe Tööstuse Äriplaanil
Foto: Raul Mee
Harju Elektri konsolideeritud müügitulu kasvas kolmandas kvartalis võrreldes mullu sama perioodiga 15 protsenti 2,4 miljoni euroni, teatas ettevõte börsile.

Eelmise kvartaliga võrreldes kasvas müügitulu 1,5 miljonit eurot ehk 9%. Üheksa kuu müügitulu oli 45,6 miljonit eurot, kasvades võrreldava perioodi suhtes 25%.

Aruandeperioodi tulemustele avaldas mõju see, et 2014. aasta majandustulemustes kajastus Finnkumu Oy osas vaid firma 3. kvartali tegevus. Samuti sisaldusid 2014. aasta 9 kuu puhaskasumis sidusettevõttest(AS Draka Keila Cables konsolideeritud kasum 0,8 miljonit eurot. 2014. aasta puhaskasumile avaldasid mõju erakorralised tulud finantsinvesteeringute müügist: AS Draka Keila Cables vähemusosaluse müügist saadud tulu 1,8 miljonit eurot ja PKC Group Oyj aktsiate müügist saadud 4,6 miljonit eurot.

Jättes välja erakorralised tulud finantsinvesteeringute müügist, oli 2014. aasta 9 kuu võrreldav puhaskasum 3,1 miljonit eurot ja käesoleval aruandeperioodil 3,2 miljonit eurot.

Müügitulud kasvasid enamuste toodete ja teenuste osas. Aruandekvartalis saadi 93% ja 9 kuuga 92% müügitulust tootmise segmendist. Kinnisvara ning muud tegevusalad andsid kokku vastavalt 7% ja 8% konsolideeritud müügimahust, kirjutas ettevõte börsiteates.

Aruandekvartalis müüdi elektriseadmeid 15,9 miljoni euro väärtuses, mis oli võrreldava kvartali näitajast 2,2 miljonit eurot ehk 16% enam, 9 kuuga  kasvas elektriseadmete müük 39,2 miljoni euroni, moodustades 86% kogu müügitulust. Mullu samal ajal müüdi elektriseadmeid 30,5 miljoni euro eest.

Kontserni väljapoolt Eestit teenitud müügitulu moodustas 2015. aasta 9 kuuga 77% ja aruandekvartalis 77%. Mullu samal ajal olid vastavad näitaja 70 ja 76%. Soome on kontserni suurim turg, mistõttu on kontserni müügimahud tugevalt mõjutatud sellel turul toimuvast. 9 kuuga müüdi 63% kontserni toodetest ja teenustest Soome turule. Mullu samal ajal müüdi Soome 57% toodetest ja teenustest.

Äritegevuse kulud kasvasid aruandekvartalis 16% ja 9 kuuga 23% võrreldes eelmise aasta samade perioodidega. Kontsern investeeris põhivarasse 9 kuuga kokku 4,7 miljonit eurot.

 

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077