Autor: Raigo Neudorf • 8. august 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Baltika lõpetas esimese poolaasta kasumiga

Baltika Grupp näitas tänavu teises kvartalis tugevaid müüginumbreid, mille tulemusena lõpetas ettevõte esimese poolaasta 21 000 euro suuruse kasumiga.

Baltika Grupi teise kvartali puhaskasum oli 624 000 eurot, mis oli 9% parem tulemus kui eelmise aasta sama perioodi näitaja. Tugeva teise kvartali najal lõpetas ettevõte esimese poolaasta 21 000 euro suuruse kasumiga, mis ületab eelmise aasta sama perioodi tulemust 492 000 euro võrra.

„Planeeritud kasumi kasvuni jõudsime eeskätt tänu headele müügitulemustele Balti riikides, tänu brutomarginaali parandamisele ja kulude kontrollile,“ sõnas Baltika Grupi juhatuse liige ja investorsuhete juht Maigi Pärnik-Pernik.Kui esimese kvartali müügikasv jäi hilinenud hooaja alguse tõttu 7% piiridesse, siis teises kvartalis jätkus müügikasv ettevõtte kõige suurema müügimahuga turgudel ehk kõikides Baltikumi riikides. Suurimat kasvu näitasid Eesti (+19%) ja Läti (+13%), Leedu saavutas nii müügi kui ka müügiefektiivsuse kasvuks 10%, olles efektiivsuse näitaja poolest grupi edukaim turg.Samas jättis soovida müügikasv Ida-Euroopa turgudel: Venemaa jaemüük vähenes teises kvartalis 1% ja Ukraina jaemüük 2%.„Venemaa turul oli vaadeldaval perioodil märgata üldist tarbija kindlustunde nõrgenemist, mis kahtlemata mõjutas ka meie tulemusi. Samuti avaldas Baltika majandustulemustele nii Venemaal kui Ukrainas negatiivset mõju valuutakurss,“ märkis Pärnik-Pernik. „Ukraina müügitulemust tervikuna mõjutas arvestataval määral ka müügipinna vähenemine.“ Rõivakaubanduses valitsenud tiheda konkurentsiga allahindluste perioodil suutis Baltika brutorentaablust hoida ning seda teise kvartali kokkuvõttes isegi tõsta, jõudes 59,2%-ni, mis on 0,2 protsendipunkti võrra parem kui eelmise aasta sama perioodi näitaja.„Oleme jõudnud Baltika Grupi arenguga uude kasvufaasi – investeerime olemasolevatel turgudel jaevõrku ning avame uusi poode. Kolmandas kvartalis avame frantsiisivõtjana Baltikumis ka esimesed briti meestemoe brändi Blue Inc esinduspoed,“ sõnas Baltika Grupi juhatuse esimees Meelis Milder.„Teises kvartalis sõlmisime juba ka esimese Baltika brändi frantsiisi välja andmise lepingu – Montoni brändipoe avamiseks Valgevene turul.“.

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077