Autor: Raigo Neudorf • 15. aprill 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Mahl ja smuuti kasvatasid Põltsamaa Felixi käivet

Põltsamaa Felixi Eesti-sisene käive kasvas 2012. aastal 13% tänu edukale Põltsamaa mahlade ja Pai smuutide, Felix ketšupi ja Buffee suppide müügile, teatas ettevõte.

Põltsamaa Felixi 2012. aasta kogukäive kasvas 5,6% 21,3 miljoni euroni ning kasum 1,1 miljoni euroni. 

Ettevõtte juhi Anti Orava sõnul  kasvas mullu kõikide Põltsamaal valmistatavate jookide müük 10%. Senisest atraktiivsema välimuse ja valiku poolest täienenud Pai smuutisid ostsid Eesti tarbijad isegi kaks korda enam ning tõusis ka 1-liitriste Põltsamaa mahlade müük.„Täna saame öelda, et mõned aastad tagasi tehtud otsus loobuda 2-liitriste mahlapakkide mahusegmendist ja keskenduda kvaliteetsematele, 1-liitristele mahladele ning portsjonpakkidele, oli õige,“ ütles Orav.Felixi suppide müük kasvas aastaga 32%. „Uuendasime retsepte, võtsime suppidest välja naatriumglutamaadi ja tõime turule Buffee supisarja,“ põhjendas Orav purgi- ja uudses tetrapakis suppide müügi kasvu.Eestimaistelt väikekasvatajatelt ostetud ja Põltsamaal purki pandud kurkide müük kasvas 33%. 9% tõusis Eesti tarbijate lemmiku, Felixi ketšupi müük, mis on 2012. aasta algusest  konservandivaba.Põltsamaa Felix eksportis 38% oma toodangust; peamised ekspordiriigid olid Soome, Läti, Rootsi ja Leedu. Eksport kahanes eelneva aastaga võrreldes 2,9%, mille kompenseeris kogukäibe arvestuses kodumaise müügi tugev kasv.Ettevõtte suuremad investeeringud olid majoneesi- ja kastmetehase laiendusse ning Põltsamaa sinepi tootmise kolimisse uutesse  kaasaegsetesse ruumidesse.  Põltsamaa Felix andis 2012. aastal tööd arvestuslikult 184 inimesele (sh hooajatöölised).Põltsamaa Felixi 2013. aasta siht on Orava sõnul jätkata kasvu Eestis ning taastada ekspordimahud. „Kindlasti on turule oodata uusi tooteid. Tegeleme pidevalt sellega, et Põltsamaa tooted oleksid kvaliteetsed ja vastaksid tarbijate ootustele,“ ütles Orav.

 

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077