Autor: Raigo Neudorf • 7. november 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Koolitaja Indrek Saul: häid tulemusi saavad firmad, mis eristuvad

Kliendisuhete valdkonna koolitaja Indrek Saul rõhutas täna Äripäeva korraldatud ärilt-ärile aastakonverentsil Best B2B 2012, et eristumise strateegia on ettevõtluses endiselt toimiv strateegia.

„Suurim viga strateegias on võistelda konkurentidega samades kategooriates. Eristumise strateegia on endiselt toimiv strateegia ning häid tulemusi saavad ettevõtted, kes teistest eristuvad,“ rääkis Saul.

Tema sõnul saavad ettevõtted valida, millises suunas liikuda ning millele seejuures panustada: kas tootekesksusele, kulukesksusele või kliendikesksusele.

Kui sobiv suund on valitud, peab endale selgeks tegema, milline on nende suundade keskmine tase. 

„Igaühel neist on mingi tase, alla mille ei soovita üldjuhul langeda,“ märkis Saul ja lisas, et valiku tegemiseks peab olema ettevõttel valmis mõeldud midagi erilist, mis aitaks teda konkurentidest selgelt eristada.„Massist peab mingi asi hakkama silma. Kui jõuame pisikeste asjadeni, räägib lõpuks hind. See ongi teie viimane eristumise määr. On ettevõtteid, kelle jaoks madal hind ongi strateegia ja kes seda ka pidevalt rõhutavad,“ lisas Saul.Koolitaja hinnangul on kõige õigem viis eristumiseks kliendikeskne. Samas kerkib selle juures üles küsimus, kuidas kliendikeskse strateegiaga ikkagi oma konkurentidest eristuda.Sauli sõnul on olemas ka nn sinise ookeani loogika, mis ütleb, et selle asemel, et konkurentidega kakelda, tuleks ettevõtetel leida oma nišš või „ookean“, kus saab rahulikult tegutseda,„See kõlab küll ilusasti, kuid seda toestada on äärmiselt raske,“ nentis Saul.Tema soovitusel võiksid ettevõtted lähtuda kümnest punktist, mis aitaksid turul eristuda:*Määratle vaade – klient, toode*Määratle konkurents – kellega me nende klientide pärast konkureerime?*Määratle konkurentsitegurid*Kaalu tegurite tähtsus*Hinda väärtuspakkumisi*Visualiseeri erinevused*Analüüsi võimalusi tegurite lõikes*Sünteesi lihtsad komplektid*Analüüsi teostatavus*Kavanda teostamineKoolitaja sõnul on ettevõtetel oluline endalt küsida, kas tema ettevõte on ainuke firma mingis regioonis, mis pakub just mingit konkreetset toodet või teenust.„Oma unikaalsuse peab suutma lihtsalt ja selgelt välja tuua. Kui see ei õnnestu, tuleb uuesti maha istuda ja asjad läbi mõelda,“ märkis Saul.

 

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077