Autor: Tanel Raig • 1. juuli 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kalevi kaubamärkide ümberhindamine viis ettevõtte kahjumisse

Möödunud aastal Orkla kontserni valdusesse läinud Kalev Chocolate Factory hindas ümber oma kaubamärgid, mis tekitas ettevõttele 5,4 miljoni euro suuruse kulu.

Kalev Chocolate Factory liitus eelmise aasta mais Orkla kontserniga. Omaniku vahetuse tulemusena viis ettevõte oma raamatupidamisliku arvestuse põhimõtted kooskõlla kontserni reeglistikuga, mis mõjutas oluliselt ka Kalevi 2010. aasta finantstulemusi. Muuhulgas hinnati ümber enne ostu-müügitehingut Kalevi bilansis olnud 160 kaubamärki, mille ümberhindlus summas 5,4 miljonit eurot leidis kajastust 2010. aasta kasumiaruandes turustuskuluna.

Kalev Chocolate Factory finantsdirektori Marko Kaha sõnul ei avalda kaubamärkide väärtuse ümberhindlus olulist mõju ettevõtte finantsseisundile. Kaha sõnul moodustas Kalevi omakapital 2010. aasta lõpu seisuga 36% bilansi mahust. Ettevõtte likviidsussuhtearv paranes oluliselt, tõustes 0,57-lt 2009. aastal 1,16-ni 2010. aasta lõpuks, selgitas Kaha.

Mõningast kahjumit teenis siiski ka Kalevi jooksev majandustegevus, mille tulemuseks oli möödunud aastal 0,4 miljoni eurone kahjum. Kalev Chocolate Factory juhatuse esimehe Kaido Kaare sõnul oli 2010. aasta kogu kondiitritööstusele keeruline. Uuringufirma AC Nielsen andmete järgi  vähenes Eestis šokolaadi- ja suhkrukondiitritoodete tarbimine  5,4%. “Sarnaselt üldise toiduainete hinnatõusuga kallinesid ka kõik peamised maiustuste valmistamiseks vajalikud toorained,” lisas Kaare. Kalevi jaoks olulisematest toorainetest tõusid näiteks kakaotoodete turuhinnad 25-30%, suhkru turuhind 30-40%, pähklid-mandli 30-40% ja piimatooted 25%.

Kalev Chocolate Factory müügitulu oli eelmisel aastal 25,9 miljonit eurot. 2010. aasta teises pooles viis Kalev lõpule ka tootearendusliku projekti, mille positiivne mõju on Kaare kinnitusel olnud eriti tuntav 2011. aastal. “Meie jaoks oli märgilise tähendusega, et Kalev loobus eelmise aasta sügisel kõigis oma toodetes transrasvade kasutamisest,” lausus Kaare.

AC Nielseni andmetel kasvas perioodil aprill-mai Kalevi mahuline turuosa 2,5 protsendipunkti võrra 39,9%-ni. „Turuosa kasv näitab üheselt, et Kalevi uuenenud tooted meeldivad Eesti tarbijatele ja oleme õigel teel,” leidis Kaare.

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077