Autor: Tanel Raig • 15. juuni 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Väiketootjate kuldaasta

Eesti väiksematele joogitootjatele tõi eelmine aasta erakordselt kiire kasvu kui müügikäibed suurenesid varasemaga võrreldes 2-3 korda.

Suurima hüppe käibes tegi AS Linda Nektar, kes tegeleb puuvilja- ja marjaveinide tootmisega. Tema toodangut kasutavad teised joogitööstused toorainena siidri ja teiste alkohoolsete jookide tootmisel. Praegu on ettevõtte tootmismaht 10 miljonit liitrit toorainet aastas, mida müüakse nii Eestis kui ka Euroopa Liidus. Eelmisel aastal kasvas müügitulu 0,74 miljonilt eurolt 1,93 miljoni euroni. Välja jõuti ka kahjumist ning kasumiks kujunes 0,45 miljonit eurot.

Muljetavaldav oli ASi Rõngu Mahl müügitulude kasv, mis tõusid aastaga 2,5 korda. Ettevõtte netokäive oli möödunud aastal 4,89 miljonit eurot. Aasta varem oli käive küündinud 1,94 miljoni euroni. Oma toodangu, milleks on puu- ja köögiviljamahlad, müük siiski oluliselt ei kasvanud. Eelmisel aastal müüdi neid 1,59 miljoni euro eest (2009. aastal 1,54 miljonit eurot). Kasvu tõi hoopis edasimüügi eesmärgil ostetud külmutatud marjade müügikäive, mis ulatus eelmisel aastal 3,22 miljoni euroni. Aasta varem oli külmutatud marjade müük olnud marginaalne. Uue valdkonnaga jõuliselt tegelemiseks andis võimaluse valminud uus külmhoone, millesse investeeriti 1,48 miljonit eurot. Ettevõte kasum oli eelmisel aastal 0,3 miljonit eurot.

AS Karme kasvatas toodangumahud möödunud aastal kahekordseks. Müügitulu kasvas 1,29 miljoni euroni, mida on aasta varasemast 77% enam. Kasumit teeniti 80 000 eurot võrreldes ülemöödunud aasta 150 000 eurose kahjumiga. Kasvu tõi ettevõttele tootevaliku laiendamine. Lisaks veinile ja siidrile lisandus ka õlle ja kalja tootmine. Ka tänavu on planeeritud investeeringud õlletootmise laiendamisse, et kahekordistada eelmise aasta toodangumahud. Samuti pannakse rõhku kaljatootmise suurendamisele.

Üle 300% tõusid tootmismahud ASil Valtu Vein (0,76 miljonilt liitrilt 2,41 miljoni liitrini). Rahas väljendus see müügikäibes tõusu 0,58 miljonilt eurolt 1,1 miljoni euroni. Mahu kasvu tõi aga kontsernisisene ümbekorraldus. Valtu Veinid on ASi Tallinna Karastusjoogid tütarettevõte. Eelmisel aastal otsustati kontsernis lõpetada AS Viru Joogid tegevus ning kogu tootmise vajaduse pidi rahuldama Valtu Veinid. Ettevõtte põhitoodanguks on kujunenud alkoholita karastusjoogid. Euroopa Liidu turule aga eksporditakse peamiselt alkohoolseid jooke. Tänavu aasta eesmärgiks on ettevõttel leida Euroopa Liidust uusi turge oma toodangule. Valtu Veinide kasum oli eelmisel aastal 0,15 miljonit eurot.

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077