Autor: Ain Alvela • 8. aprill 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Võtmeisiku värbamisel tuleb mängu ka nn peajaht

Tootmisettevõtetel on kõige keerulisem leida müügimehi, kes tunneksid ennast kodus ka tehnikamaailmas. Spetsialisti leidmiseks võetakse appi ka nn head hunting ehk peajaht, et vajalik töötaja teisest firmast hea pakkumisega üle lüüa.

Lukutootja ASi Valnes nõukogu esimees Alvar Veersalu on seda meelt, et kõige keerulisem on leida müügioskustega inseneri ehk inseneritaustaga spetsialisti, kes on võimeline müüma. Lisaks pole tema sõnul selles valdkonnas tööjõuturul ka koolitatud lukutehnikuid, sest selline kutseharidus Eestis, erinevalt Soomest, puudub.

„Töötaja puudumine tähendab ettevõttele väiksemat müügitulu, ka projekti käivitamise edasilükkamist või peatamist, sest käivet teevad ikkagi inimesed,“ selgitas Veersalu. „Lühiajaliselt tuleb siis leida organisatsiooni sisene asendaja. Ideaalis, et vähendada personaliriski, peaks iga ameti kohustusi tavatingimustes suutma täita vähemalt kaks töötajat.“

Tavaliselt kestab värbamisprotsess Valneses ühest kuni kolme kuuni.

Kõige efektiivsem spetsialisti personaliotsing Eesti piiratud tööjõuressursi tingimustes on Alvar Veersalu hinnangul head hunting ehk nn peajaht, kus aga peab tegema atraktiivse pakkumise ja projekt peab olema väga usaldusväärne ja perspektiivne. Samuti sõltub palju olemasolevate spetsialistide olukorrast olemasolevas töökohas, kas see on stabiilne või ebastabiilne. Kui sellised eeldused pole täidetud, on väikeettevõttele efektiivseim värbamismeetod täisteenusotsing, kus personaliotsingufirma selekteerib testide põhjal välja 3–5 kandidaati, rääkis Veersalu.

"Pakutava täisteenusotsingu ainus probleem on selles, et kandidaadi garantii peaks olema pikem," märkis ta. "Kui garantii oleks katseaja asemel kuus või isegi 12 kuud, kasutataks seda kindlasti rohkem."

Head hunting'u puhul peab ettevõtja ise olema väga hästi informeeritud üle löödava inimese võimekuse ja motiveerituse suhtes, sest muidu võib see protsess väga kulukaks osutuda, lisas Veersalu.

"Kindlasti peaks atraktiivse pakkumise vastukaaluks kehtestama võtmepersoonile ka mõõdikud, et ta sageli ülepakutud tingimusi nautlema ei jääks ja tulemuste puudumist objektiivsete põhjustega välja vabandada ei saaks," nentis ta.

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077