Autor: Aivar Hundimägi • 30. september 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Leis: meedia võimendab hinnatõusu

Avalikkuse kriitika hinda tõstvate ettevõtjate suhtes on põhjustatud sellest, et meedia võimendab üle võimalikke hinnatõuse, ütles Premia Foods juhatuse liige Kuldar Leis Äriplaanil esinedes.

„Kui ütleme, et maailmaturul hinnad tõusevad, siis meid ei usuta. Öeldakse, et te olete töötlejad ja tahate kasumit saada,“ kurtis Leis, lootes, et poliitikud ei sekku hinnakujundusse.

Leis rääkis, et leivaliidu süüdistamine kartellileppes on hea näide, kuidas Eestis otsitakse vaenlast, kellele virutada. Alles hiljem hakatakse mõtlema, kas löödi asja eest. Ta ütles, et Soome leivaliit tegi Eesti leivaliiduga sarnase hoiatava avalduse kaks nädalat varem, kuid seal ei järgnenud leivatootjate süüdistamist.

Premia Foodsi juhatuse liikme sõnul võib tarbija olukord muutuda halvemaks alles pärast seda, kui tootjad, töötlejad ja kaupmehed hakkavad sõbralikult läbi saama. Praegu ei ole seda veel juhtunud.

Leis ennustas, et jaekettide vaheline konkurents toob kaasa selle, et turuliidrite tooteid ei ole võimalik enam osta kõigist jaekettidest, sest kui üks jaekett näeb, et konkreetse tootja kaup müüb konkurendi juures hästi, siis visatakse see toode enda ketist välja. Põhjuseks arvamus, et konkurendiga on toidutööstusel paremad kokkulepped.

Järgmisel aastal peavad toidutööstused valima, kas toimetavad ilma kasvulootuseta Eestis oma väikses nišis või tahavad müüa Baltikumis jaekaubanduse reeglite järgi. "Aastaid on Eesti tootjad üritanud minna Soome turule, aga see pole õnnestunud, kui pole Soomes emaettevõtet või unikaalset nišitoodet. „Soomes tegutsemiseks tuleb näidata, et sa oled soomlane,“ lausus Leis.

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077