Autor: Hille Tressum • 3. september 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Coca-Cola ostis Hiina joogituru valitseja

Joogihiid Coca-Cola ostis Hiina mahlajookide ettevõte Huiyan 2,5 miljardi USA dollari (27 miljardi krooni) eest, eesmärgiga kinnitada kanda maailma kõige kiiremini kasvaval joogiturul.

Coca-Cola maksab mahlatootja Huiyan aktsai eest 12.20 Hong Kongi dollarit (17 krooni). See on ligi kolm korda rohkem kui ettevõtte reedene sulgemishind, vahendas BBC.

Analüütikute hinnangul on praegune mahlasektor Hiinas limiteeritud, kuid näha on sektori jõulist kasvu, kuna kasvamas on nii palgad kui ka elukvaliteet.

Huiyanile kuulub 43% Hiina mahlajookide turust.

Nomura Securities analüütiku Emma Liu sõnul on Hiina joogiturg veel suhteliselt väike, kuid see eest kiiresti kasvav.

„Seda eelkõige tänu palkade kasvule, mille tõttu on paranemas elujärg ning inimestel on tõusnud teadlikus tervislikest eluviisidest, “ sõnas Liu.

Analüütikud prognoosivad tulevasteks aastateks rohkem kui 10% turukasvu. Veerand Hiina mahlatootja aktsiatest kuuluvad Prantsuse toiduainetöösturile Danone.

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077