27. veebruar 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Fotod: rongide uus elu

Tallinnas Kauba tänaval asuvas depoos saavad diiselrongid Balti riikide juhtivate reisivagunite remontijate ning ümberehitajate käe all uue elu.

ASi Ühinenud Depood juht Gunnar Zirk näitas aripaev.ee-le, kuidas tühjast plekk-kestast valmis Leedu riikliku raudteefirma tellimusel punaste pehmete istmetega vagun. "Sisustus tuli Soomest, istmed on täiesti uued," rääkis Zirk.

Viimase nelja-viie aasta jooksul tehtud rekonstrueerimistööde maht ulatub 700-800 miljoni kroonini. Lisaks Eesti reisirongidele on Edelaraudtee koosseisu kuuluv AS Ühinenud Depood remontinud, rekonstrueerinud ja ümber ehitanud ka Venemaa, Läti ja Leedu vaguneid ning vedureid.

"Tegime Venemaa Oktoobriraudteele kaks laboratooriumivagunit ja Rustranspordile postivaguneid," ütles Zirk. Seejuures tulid vene postivagunid Eestisse remonti möödunud aastal otse pärast aprilliööd. "Üle piiri nad lasti, aga vagunite tagasiviimisega oli probleeme," meenutas Zirk.

Kauba tänaval käivad värskenduses ka kõigi Eesti sadamates tegutsevate terminalide ning operaatorite vedurid. Nii on Ühinenud Depoode kliendiks näiteks EOS, Sillamäe Sadam ning Kunda Trans.

Möödunud aasta tormiliste aprillisündmuste tõttu kannatas Ühinenud Depood mitte küll otseselt, kuid kaudselt. Et kaubavedu langes järsult, lendas veeremi remonti tegeva firma käibeprognoos vastu taevast. Zirgi sõnul tuldi siiski ots-otsaga kokku ja Ühinenud Depoode 2007. aasta auditeerimata käive ulatub 205 miljoni kroonini, kuid oodatud kasvu polnud.

2006. aastal teenis Ühinenud Depood ligi 210 miljoni kroonise käibe juures 24 miljonit krooni kasumit.

"Väga raske on toimetada valdkonnas, kus puudub poliitikute toetus ning arusaam," kommenteeris Zirk poliitikute avaldusi, nagu tuleks pärast Venemaa suunalise kaubaveo kadumist ka raudteetransporti koomale tõmmata.

"Ma ei usu, et oleksime aga nii rumalad, et võtaks Narvas raudtee üles," lootis Zirk samas ning lisas, et meritsi poleks ronge Tallinna remonti tuua majanduslikult mõttekas, ehkki Ameerika vedurid siia just nii jõudsid.

Lähiaastatel loodab remondifirma hankida käibelisa Lätist, Leedust ja Poolast, kus on leitud mitmeid koostööpartnereid. Läbirääkimised jätkuvad ka Venemaa suunal. "Oleme asutatud 2001. aastal ja alles beebi, teeme samm korraga," vastas Zirk aripaev.ee küsimusele, millised on Ühinenud Depoode väljavaated müüa rongide rekonstrueerimist näiteks Lääne-Euroopasse.

Rongide rekonstrueerimisega tegelevad Eestis veel Valga Depoo ning Eesti Raudteele kuuluv Tapa Depoo. Samas erineb nende tööspetsiifika Ühinenud Depoode omast, kes remondib kaubavagunitest n-ö hobi korras vaid külmutusvaguneid.

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077