Lisaks Autolivile jäid kartellileppes süüdi ka sama sektori tootjad Takata ja TRW, esimene neist pääses koostöö eest trahvita, kuid TRWd ootab 189 miljoni euro suurune trahv. Kolm tootjat olid omavahel kokku leppinud turvavööde, turvapatjade ja roolide eest küsitavates hindades, mida müüdi BMW Gropile ja Volkswagen Groupile aastatel 2007–2011, teatas Euroopa Komisjon.
Komisjoni konkurentsivolinik Margrethe Vestager rõhutas, et tegemist on juba teise korraga, kui autode turvavarustuse müügil kartell on avastatud ning tegemist on sektoriga, mis mõjutab miljonite inimeste turvalisust.
"Need kolm tootjat leppisid kokku oma kasumimarginaali tõstmises, nende tegevus kahjustas Euroopa tarbijaid ning mõjus negatiivselt Euroopa autotööstusele, kus omakorda töötab 13 miljonit inimest," ütles Vestager. Arvestades, et Volkswageni ja BMW turuosa Euroopas on 30 protsenti, oli kartellil kindlasti märgatav mõju Euroopa turule.
Loe pikemalt Äripäevast.