Autor: Merit Pärnpuu • 14. detsember 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Digitrükk võimaldab trükkida ühes tiraažis etikettidele mitmesugust infot, nagu näiteks teksti, numbreid, koode. Iga etikett võib olla eelmisest erinev.
Foto: Data Print

TOP: Eesti edukaim trükikoda on tehnoloogias maailma tipus

Tänavu taas edukaimaks trükikojaks tõusnud Data Print OÜ juht Marek Kokk nendib, et nende edu võti on tublid töötajad, kellest paljud on ettevõttes juba selle algusaastatest saati.

Etiketitrükikojana tegutsev Data Print, kes tähistab tänavu ka oma 20. tegutsemisaastat, teeb uutesse seadmetesse ja uude tehnoloogiasse investeeringuid igal aastal. “Alles eile hakkasime trükikoda laiendama ja ehitus läks lahti, sest ruumi jäi väheks,” sõnab Kokk, lisades, et kliendid tahavad ikka värvilisemaid ja uhkemaid etikette ning uusi materjale tuleb tootjatelt kogu aeg juurde. Sellepärast tuleb hoida ka trükikoda tehnoloogiliselt tasemel.

Müügitulust teeniti mullu 79% Eestis, kuid ettevõte ekspordib ka Soome, Rootsi, Lätti ja Leetu. Toodangu müük välisturgudele kasvas eelmisel aastal 34%. “Eesmärk oli esmalt kodus tugevaks saada ning seejärel väljaspool ringi vaatama hakata,” kommenteerib ettevõtte juht. Tulevikueesmärkidest rääkides mainib Kokk, et siht on veelgi suuremaks kasvada.

Ettevõtte juhi järgi on Tartus palgal 75 inimest, kes kõik saavad põhikoolituse ettevõtte sees, sest fleksotrükki iseseisva erialana ametikoolis ei õpetata. Samas aga digitrüki kõrgemaid astmeid käiakse õppimas masinatootja koolituskeskuses Hispaanias. Töötajatest rääkides tunneb Kokk erilist heameelt just selle üle, et staažikaid töötajaid on ettevõttes nõnda palju. “Väga palju on vanu olijaid, kes on meie juures töötanud rohkem kui viis, kümme või viisteist aastat,” räägib ta. “Kõige staažikamad on meil pearaamatupidaja ja üks trükiettevalmistajatest-kujundajatest.”

Trükiettevalmistajana töötav Raimo (42) on ettevõttes tööl päris algusajast peale ja tema on ka inimene, kes uusi ja vanu trükiettevalmistajaid pidevalt õpetab ja oma teadmistega abistab.

“Raimo on väga palju arenenud ja omab väga väärtuslikku kogemuste pagasit. Nii kui mul on vaja midagi küsida trükitehnika või trükiks ettevalmistuse kohta, siis temalt saan alati vastuse,” kiidab Kokk usinat töötajat.

Kuna töötajate voolavus on väike, on ettevõttest saanud isemoodi juhttöötajate kasvulava. “Meil on palju kõrgemaid ametikohti täidetud inimestega majast seest – nõnda kuis kasvab firma, liiguvad ka töötajad,” kommenteerib Kokk. “Esimene eelistus on alati valida majast seest. Kui majast seest kedagi valida pole, alles siis tuleb väljastpoolt otsida,” lisab ta.

Data Print OÜ

Flekso- ja digitrükikoda.

Tegutseb 1999. aastast

Omanikud 75% Tilgmann Estonia Label OÜ, 15,06% Mareksi Ettevõtmised OÜ

Põhitooted on kleebisetiketid.

Käive mullu 9,5 mln eurot, kasvas aastaga 10%. 21% müügitulust teeniti välisturult, peamiselt Soomest, Rootsist ja Lätist.

Puhaskasum mullu 1,43 mln eurot, kasvas aastaga 73%

Töötajaid 75, sh naisi 38 ja mehi 62%.

Koht eelmisel aastal 4

Tehnoloogia areneb pidevalt

Trükitööstus ei ole enam ammu tinaklotside edasi tagasi tõstmine. Tänapäevane digitrükimasin on rohkem nagu suur arvuti huvitavate lisadega ja trükkal rohkem arvutioperaator. Moodsa tarkvara abil saab vägagi mõnusalt trükifaile liigutada ja tulemuseni jõuda trükiplaate tegemata. Digitrükk võimaldab trükkida ühes tiraažis etikettidele mitmesugust infot, nagu näiteks teksti, numbreid, koode. Ja mis peamine – iga etikett võib olla eelmisest erinev. “Meie asi on ennast tehnoloogia arengutega kursis hoida ja oma investeeringud õigel ajal ja õigesse tehnoloogiasse teha,” lausub Kokk.

“Vaadates täna trükikojas ringi, on meil olemas kõik, mida tänapäeva maailm selles valdkonnas pakub. Lisaks väga tublid töötajad, kes kõigi nende seadmete taga ka väga head tööd teevad,” lisab ta.

Töötajate üle meelitamine on igapäevane

Kuna häid tegijaid turul napib ja kvalifitseeritud töökäsi ei ole piisavalt palju peale tulemas, on saanud tavaliseks olukorrad, kus töötajatele helistatakse eesmärgiga neid teise ettevõttesse üle kutsuda. “Mina ei ole oma elus näinud sellist headhunting’ut, mis praegu käib. Häid töötajaid on ju väga raske leida,” elavneb Kokk.

Loe pikemalt ja vaata täispikka TOPi Äripäevast.

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077