Maksumaksjate Liidu tellimusel analüüsis konsultatsioonifirma KPMG seda, mis tooteid Lätist põhiliselt ostetakse, mis on tarbijate jaoks ostuhuvi kaotav hinnavahe ning kas jaeketid oleksid valmis piiri taha kadunud müügikäibe naasmise eesmärgil rakendama madalamat juurdehindlust, kirjutab Äripäev.
“Ostjate ja Eesti suurimate jaekettide sisendit vajasime mudelprognoosiks, mille alusel hinnata – kas ja milliste aktsiisimääradega oleks piirikaubandus tagasi pööratav ning mis mõju see omaks Eesti riigi maksutuludele,” kirjeldas KPMG Balticsi nõustamisosakonna juht Hanno Lindpere.
Tarbijate ostueelistuste ja –motiivide selgitamiseks küsitles uuringufirma Kantar EMOR augustis 511 Valkas ja Ainažis piirikaupluses ostu sooritanud inimest. “Üsnagi oodatult osutusid populaarseimateks kaupadeks õlu, viin ja muu kange alkohol – ligi neli viiendikku (79%) ostjatest soetas õlut ning sisuliselt võrdselt 45-46 protsendi inimeste ostukorvis oli viin ja mõni muu kange alkohoolne jook,” kirjeldas Lindpere küsitlustulemusi.
Loe pikemalt Äripäevast.
Autor: Jaanus Vogelberg, Äripäev