Autor: Tööstusuudised.ee • 10. september 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Carlsbergi uus pakend vähendab märkimisväärselt plastjäätmeid

Uus Snap Pack-tehnoloogia võimaldab kuuspakke ümbritsevatest plastist rõngastest loobudes säästa aastas koguse, mis võrdub 60 miljoni kilekotiga.
Foto: Carlsberg
Õlletootja Carlsberg tutvustas eelmise nädala neljapäeval läbimurdelist uuendust õllepurkide pakendamises – uus Snap Pack-tehnoloogia võimaldab kuuspakke ümbritsevatest plastist rõngastest loobudes säästa aastas koguse, mis võrdub 60 miljoni kilekotiga.

Kolmeaastase arendustöö tulemusel valminud Snap Pack tehnoloogia kasutab õlle kuuspakkide kinnitamiseks kasutatava tavapäraste plastikrõngaste asemel uuenduslikku purkide kokkuliimimise meetodit, millega tootja vähendab aastas tekkivat plastjäätmete hulka kuni 76 protsenti ehk koguseliselt enam kui 1200 tonni võrra. 

Carlsberg teadus- ja arendusosakond teeb tihedat koostööd nii Maailma Looduse Fondi (WWF) kui mitme keskkonnaorganisatsiooniga eesmärgiga võtta kasutusele uusi ja keskkonnasõbralikemaid tehnoloogiaid. Maailma Looduse Fondi peasekretär Taanis Bo Øksnebjerg märkis, et meie planeedi elusloodus on uppumas plastjäätmetesse ning probleem on üha kasvamas, mistõttu on oluline, et loodusesse pääsevate plastjäätmete kogus väheneks.

“Meie hinnangul on Carlsbergi lahendus, mis vähendab märkimisväärselt plasti kasutamist oma pakendites, märkimisväärne edulugu ja Carlsberg on oma uuendustega astunud esimesed suured sammud teel puhtama ja rohelisema tuleviku suunas,” märkis Øksnebjerg.

Carlsberg Grupi tegevjuht Cees ‘t Hart sõnas, et uue pakendilahenduse kasutuselevõtt on õlletootja jaoks märgilise tähendusega. “Pingutame oma ambitsioonikate jätkusuutlikkuse eesmärkide nimel, mille eesmärk on panustada omaltpoolt kliimamuutuse mõjude vähenemisse. Snap Packi abil vähendame märkimisväärselt plastjäätmeid ning loodame omaltpoolt pakkuda tarbijatele parimat maitseelamust väiksema mõjuga keskkonnale.”

Lisaks uuenduslikule multipakendile tutvustas Carlsberg veel mitut ettevõtte jätkusuutlikkuse programmist Together Towards Zero lähtuvat uuendust. Nendeks on keskkonnasõbralikuma värvi kasutamine Carlsbergi pudelietikettidel; pudelist hapnikku eemaldavat ja seeläbi maitseomadusi kauem säilitav pudelikork ning taaskasutatud materjalist pakkekile kasutamine. 

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077