Autor: Tööstusuudised.ee • 23. august 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Salvest: töökäte puudust me veel ei tunneta

Salvesti tootmine.
Foto: Tööstusuudised.ee
Tartu külje all tegutseva Salvesti personalijuht Alice Ellamiku sõnul ei ole tööjõu puudus veel Salvestis probleemiks.

„Teadvustame, et mida rohkem panustame olemasolevate töötajate rahulolu kasvu, seda vähem on meil vaja muretseda selle pärast, kas tipphooaegadel ikka töökäsi jätkub,“ sõnas Alice Ellamik pressiteates.

Personalijuhi sõnul on Salvest viimastel aastatel leidnud uusi püsivaid töötajaid pigem praktikaprogrammi kaudu ja nende seast, kes on liitunud meeskonnaga hooajatöötajana, kuid soovivad pärast tipphooaja lõppu edasi tööle jääda.

„Pühendunud usaldusväärsele inimesele katsume alati püsiva töökoha leida, võimalusel näiteks seniseid töötajaid koolituse abil uutele positsioonidele edutades,“ selgitas Salvesti personalijuht.

Salvest leiab uusi meeskonnaliikmeid sageli ka olemasolevate töötajate tutvusringkonnast. „Meile tähendab see tõelist usaldust, kui meie töötajad on siin rahul ja soovitavad Salvestit tööandjana ka oma tuttavatele. Sõbra või tuttava soovitus on teatavasti mõjuvam ja usaldusväärsem kui lubadused töökuulutuses. Sõbralik kollektiiv muudab ka hommikuti tööle tuleku mõnusamaks, annab tööpäevale rohkem väärtust ja, mis seal salata, muudab ka lahkumise raskemaks,“ nentis Ellamik.

Personalijuhi kinnitusel on eriti noorte seas palju neid, kes käivad niisama ennast ja õnne otsimas ning siin-seal kätt proovimas, enne kui leiavad endale sobiva töövaldkonna.

„Neile, kelles näeme huvi valdkonna vastu ja soovi areneda, pakume tuge ja erinevaid koolitusi. See võimaldab inimesel end meie juures igakülgselt teostada ja karjääriredelil edeneda. Kindlasti on see kompliment ka meile, kui oleme suutnud oma töötajaid nii kasvatada, et nad löövad tulevikus läbi ka teistes ettevõtetes.“

Mitmekülgne motivatsiooniprogramm

Tänaste töötajate hoidmiseks on Salvestis välja töötatud väga põhjalik ja mitmekülgne motivatsiooniprogramm, millesse investeeritakse igal aastal järjest suuremaid summasid. Lisaks sellele, et Salvest hoiab oma töötajate töötasud palgauuringutele toetudes konkurentsivõimelisel tasemel, makstakse heade tulemuste korral ka preemiaid.

„Samuti hindavad töötajad selliseid väiksemaid hüvesid, mis töörutiini vaheldust toovad ja elamusi pakuvad – soodustused sööklas ja tehasepoes, suvehooajal tasuta jäätis, massaaživõimalus töökohal, sportimistoetus, sauna kasutamise võimalus, meelespidamine juubelitel, tööjuubelitel, lapse sünni või koolimineku puhul ja arvukad ühisüritused nii tervele meeskonnale kui ka osakondade tasandil. Ning mõistagi investeerime me palju töökoha ja olmeruumide parendamisse – oleme teinud remondi töötajate puhke- ja riietusruumides, parandanud ventilatsiooni ja valgustust tööruumides,“ loetles Ellamik tegevusi, mida ettevõte töötajate rahulolu tõstmiseks ette võtnud on.

Tema sõnul on oluline, et tööandja mitte lihtsalt ei looks töötajatele uusi võimalusi ja hüvesid, vaid tõepoolest kuulaks nende muresid ja püüaks neid üheskoos lahendada. „Oleme olmeprobleemide lahendamisel lähtunud väga palju iga-aastaselt läbiviidava rahulolu-uuringu tulemustest ning tihedast suhtlusest töökeskkonnavolinikega. Nii teame, et tegeleme just kõige olulisemate valupunktidega,“ rääkis Ellamik.

Personalijuhi sõnul on Salvest viimastel aastatel leidnud uusi püsivaid töötajaid pigem praktikaprogrammi kaudu ja nende seast, kes on liitunud meeskonnaga hooajatöötajana, kuid soovivad pärast tipphooaja lõppu edasi tööle jääda.

„Pühendunud usaldusväärsele inimesele katsume alati püsiva töökoha leida, võimalusel näiteks seniseid töötajaid koolituse abil uutele positsioonidele edutades,“ selgitas Salvesti personalijuht.

Salvest leiab uusi meeskonnaliikmeid sageli ka olemasolevate töötajate tutvusringkonnast. „Meile tähendab see tõelist usaldust, kui meie töötajad on siin rahul ja soovitavad Salvestit tööandjana ka oma tuttavatele. Sõbra või tuttava soovitus on teatavasti mõjuvam ja usaldusväärsem kui lubadused töökuulutuses. Sõbralik kollektiiv muudab ka hommikuti tööle tuleku mõnusamaks, annab tööpäevale rohkem väärtust ja, mis seal salata, muudab ka lahkumise raskemaks,“ nentis Ellamik.

Personalijuhi kinnitusel on eriti noorte seas palju neid, kes käivad niisama ennast ja õnne otsimas ning siin-seal kätt proovimas, enne kui leiavad endale sobiva töövaldkonna.

„Neile, kelles näeme huvi valdkonna vastu ja soovi areneda, pakume tuge ja erinevaid koolitusi. See võimaldab inimesel end meie juures igakülgselt teostada ja karjääriredelil edeneda. Kindlasti on see kompliment ka meile, kui oleme suutnud oma töötajaid nii kasvatada, et nad löövad tulevikus läbi ka teistes ettevõtetes.“

Tänaste töötajate hoidmiseks on Salvestis välja töötatud väga põhjalik ja mitmekülgne motivatsiooniprogramm, millesse investeeritakse igal aastal järjest suuremaid summasid. Lisaks sellele, et Salvest hoiab oma töötajate töötasud palgauuringutele toetudes konkurentsivõimelisel tasemel, makstakse heade tulemuste korral ka preemiaid.

„Samuti hindavad töötajad selliseid väiksemaid hüvesid, mis töörutiini vaheldust toovad ja elamusi pakuvad – soodustused sööklas ja tehasepoes, suvehooajal tasuta jäätis, massaaživõimalus töökohal, sportimistoetus, sauna kasutamise võimalus, meelespidamine juubelitel, tööjuubelitel, lapse sünni või koolimineku puhul ja arvukad ühisüritused nii tervele meeskonnale kui ka osakondade tasandil. Ning mõistagi investeerime me palju töökoha ja olmeruumide parendamisse – oleme teinud remondi töötajate puhke- ja riietusruumides, parandanud ventilatsiooni ja valgustust tööruumides,“ loetles Ellamik tegevusi, mida ettevõte töötajate rahulolu tõstmiseks ette võtnud on.

Tema sõnul on oluline, et tööandja mitte lihtsalt ei looks töötajatele uusi võimalusi ja hüvesid, vaid tõepoolest kuulaks nende muresid ja püüaks neid üheskoos lahendada. „Oleme olmeprobleemide lahendamisel lähtunud väga palju iga-aastaselt läbiviidava rahulolu-uuringu tulemustest ning tihedast suhtlusest töökeskkonnavolinikega. Nii teame, et tegeleme just kõige olulisemate valupunktidega,“ rääkis Ellamik.

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077