Eesti majatootjad said oma portaali

Harmeti tootmine.
Harmeti tootmine.

Juulis avas oma uksed esimene portaal Eestis, mis koondab ühele veebiaadressile kokku Eesti majatootjate toodangu. Houses24.ee aitab tarbijatel erinevate tootjate maju omavahel võrrelda ja tootjatel ka eksporti kasvatada.

“Eesti on riik, kus ühe ruutkilomeetri kohta tegutseb suurim arv majatootjaid maailmas,” ütles  portaali haldava ettevõtte Minervas OÜ omanik Tiina Lelumees pressiteate vahendusel. “See teeb erineva ülesehituse ja infokajastusega veebilehtede massist sobiva majamudeli leidmise äärmiselt keeruliseks. Kinnisvara- ning ehitusteemalisi saite on meil väga palju, kuid turul tegutsevate majade täislahendusi pakkuvate ettevõtete tootevalikust ei ole võimalik kusagilt korralikku ülevaadet saada.“

Houses24.ee portaali eesmärgiks on lihtsustada uue kodu, suvila või aiamaja soovijale sobiva hoone leidmist. Lihtne otsingusüsteem aitab mugavalt välja sorteerida sobivad majamudelid, mida omakorda saab parameetrite kaupa võrrelda. 

Lelumehe sõnul kurdavad paljud tootjad, et majamudelite reklaamitavad hinnad ei ole võrreldavad neis sisalduvate toodete ja teenuste väga suurte erinevuste tõttu. “Kõige enam meeldis mulle selle kohta ühe tootja väga tabav võrdlus – on ettevõtteid, kes müüvad toorest hakkliha küpsetatud kotleti pähe,“ sõnab Lelumees. „See tähendab, et ühe ettevõtte kodulehel leiduvate hinnasiltide taga on näiteks vaid majamudeli seinakarkass, samas teise ettevõtte hinnapoliitika algab tervikliku majakarbi pakkumisest koos paigaldusteenusega. Inimene, kes varem majaehitusega kokku ei ole puutunud, jääb võrdlemisega hätta. Seetõttu püüame portaalis hindades sisalduvad materjalid, tööd ja teenused võimalusel välja tuua, et vähendada tootjale lihtsalt hinnainfo saamiseks tehtavate päringute arvu. Samuti aitab see kliendil paremini aru saada, mis ühes või teises hinnas sisaldub.”

Abi ekspordi kasvatamisel

Portaal ei ole veel kaugeltki valmis. Majamudeleid lisatakse iga päev juurde ning tegeletakse samaaegselt ka Skandinaavia ja Lõuna-Euroopa jaoks sobivate moodulite arendamisega. Eesmärgiks on seatud mitmekeelse informatsiooni pakkumine laiemale tarbijaskonnale ning tootjate abistamine ekspordi kasvatamisel.

„Suvine periood on majatootjate jaoks kõige kiirem aeg. Vajamineva info kokkupanek ja korrastamine kipub väiksema personaliga tootmisettevõtetele üle jõu käima. Paljude tootjatega oleme kokku leppinud, et tegeleme mudelivaliku põhjalikuma kujunduse ja kajastusega alates sügisest kui suurem kiire ehitusplatsidel möödas," jätkas Lelumees.

"Samuti vajavad Eesti majatootjad, kes ei ole ühe välismaise ettevõtte alltöövõtjaks, abi rahvusvahelise turundamise juures. Näiteks ei oska Soome eraisikust kodurajaja tihtilugu vahendajate abita jõuda meie kogemustega ning kvaliteetseid maju tootvate ettevõteteni. Houses24 püüab ka sinna vahele lingi luua ja tutvustada Eesti majatootjate mudelivalikut erinevates riikides vastavates keeltes,” ütles Lelumees ja lisas, et arenguruumi veel on ja praegu ongi portaal n-ö testimise faasis, et leida parim võimalik lahendus erinevat liiki info ühtlustamiseks ja sihtgruppidele kohandamiseks.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Tööstusuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Statistika

Valdkonna töökuulutused

Teabevara