Saksa turule siseneja peab arvestama pika ebaeduga

Tahe Outdoors OÜ juhatuse liige Janek Pohla.
Tahe Outdoors OÜ juhatuse liige Janek Pohla.

Kes tahab Saksa turule siseneda, peab kajakitootja Tahe Outdoors OÜ juhatuse liikme Janek Pohla sõnul arvestama pika ebaeduga.

Eesti ettevõtjal on Saksa turul tegutsedes vaja kannatust, konkreetset plaani ja tugevat meeskonda, siis on võimalik sealsed turueelised enda kasuks mängima panna, leiavad Saksamaal tegutsevad Eesti ettevõtjad, kirjutab Äripäev.  

„Ettevõtjal on Saksamaal väga palju kannatust vaja ja plaan peab olema pikaajaline,“ ütles kajakitootja Tahe Outdoors OÜ juhatuse liige Janek Pohla. Kes tahab Saksa turule siseneda, peab tema sõnul arvestama pika ebaeduga.

Skeleton Technologies OÜ tegevjuht Oliver Ahlbergi sõnul on väljakutsed Eestis ja Saksamaal samad – kuidas leida piisavalt palju ja kiiresti inimesi, kellel oleks hea kultuuriline sobivus ettevõttega. Saksamaa eripäraks nimetas Ahlberg regulatsioonilembuse, aga tema sõnul ei ole see probleem, kui meeskonnas on õiged inimesed.

Ahlbergi sõnul on hinnanguliselt 30 protsenti superkondensaatorite maailmaturust Saksamaal, kuid seal pole kohalikku tootjat. „Meie ettevõte otsustas just seetõttu Saksamaa oma koduturuks võtta ning sealsetele klientidele võimalikult lähedal olla,“ rääkis ta.

Pohla nimetas Saksa turu eelistena suuruse ning tööjõu ja kapitali kättesaadavuse. „Me vaatame Saksamaad oma ettevõtte mõistes kui koduturgu, ka eksportimise mõttes. Meie ettevõte ekspordib umbes 50sse riiki,“ rääkis Pohla. 

Loe pikemalt Äripäevast

Osale arutelus

  • Liisa Rebane, Äripäev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Tööstusuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Statistika

Arvamused ja blogid

Valdkonna töökuulutused

Teabevara