(Sisuturundus) Aakre moosiäris on kogu aeg midagi katsetamisel

Bacula pikaaegne juht Vahur Vuks.
Bacula pikaaegne juht Vahur Vuks.

Septembris saab eestimaistest marjadest ja puuviljadest moose valmistav ettevõte Bacula 29 aastaseks. Bacula moose müüakse Aakre Moosi kaubamärgi all ja selles äris on kogu aeg tootearenduses midagi katsetamisel.

„Alustasime 1989. aasta sügisel kooperatsiooniseaduse ajal tootmiskooperatiivina. Tootsime marjade pressijäägist ekstraheerimise ja kontsentreerimise meetodil looduslikke toiduvärve. Firma edasiarendamise idee tekkis siis, kui Eestisse jõudsid pulbrilased toiduvärvid ja vedelaid toiduvärve ei ostetud. Seega, moosiettevõtluseni jõudsingi läbi toiduvärvide tootmise,“ ütleb Bacula pikaaegne juht Vahur Vuks.

Bacula tähendab ladina keeles „marjake“. Esimesed tooted olid õunapüree ja naturaalsed punased toiduvärvid. Esimesed suuremad ostjad olid Kalev, Liviko ja Külmhoone nr 1, tänane Premia.

Tunnustus „Eesti Parim Toiduaine“

Tartumaal Elva vallas asub Aakre küla, kus on aastakümneid kokku ostetud eestimaiseid aia- ja metsamarju, puuvilju, mett, küüslauku ning seeni. Nendest valmistatakse aastas ligi 1000 tonni püreed ja moosi ning soolatud ja külmutatud seeni ja salateid, marjalisandeid ja kontsentreeritud mahlajooke. Samuti luuakse eestimaistest marjadest lihamarinaade suurköökidele ja toiduainetööstusele. Uudne tootekontseptsioon lihatööstustele ja liha marineerivatele kokkadele on eestimaistest marjadest marinaadid. Esmakordselt on valmismarinaadis vaid kodumaised õunad ja marjad. Antud sari on saanud kiita BBQ spetsialistide poolt.

„Pakume üle 100 erineva toote pagaritele, kondiitritele, meieritele, kokkadele ja moosisõpradele. Eelistame oma toodetes kasutada kodumaiseid marju ja puuvilju ning see teeb meie tooted väga maitsvaks ja sobilikuks nii väikelastele kui ka täiskasvanutele,“ lisab Vuks. AS Bacula funktsionaalsed moosid on arendatud koostöös 

Tervisliku Piima Biotehnoloogiate Arenduskeskusga (praegu BioCC) ja Tartu Ülikooli arstiteaduskonna teadlastega. Tubli töö, mitmed laboratoorsed ja kliinilised katsed tõid tunnustuse - „Eesti Parim Toiduaine 2015“ võit Lõuna-Eesti piirkonnas.

Aakre Moos toetab ka heategevust

Moose tehakse tema sõnul Aakres vaarikatest, mustikatest, maasikatest, õuntest, rabarberitest, tikritest, pohladest, astelpajust, murakatest, ploomidest, kirssidest, sõstardest, arooniast, pihlakast, ebaküdooniast, jõhvikast, kõrvitsast, aga ka muu maailma viljadest: aprikoosist, kiivist, banaanist. On puhtaid maitseid ja segusid, paksemaid ja vedelamaid, magusaid ja suhkruta, vastavalt soovidele, millises pagaritootes moosi või marjalisandit kasutatakse. Lisaks rikkalikule tavasortimendile, tehakse klientidele vastavalt kokkulepetele “rätsepaülikonna“ eritooteid. Tootearendus on igati paindlik ja sinna kaasatakse ka koostööpartnerid.

AS Bacula on valinud oma põhisuunaks toiduainetööstuse ja HoReCa toodete valmistamise, aga jaekettides on müügis ka heategevuslik Kodutunde mooside tootesari. Toodete sobivust ja meeldivust hindab ligi 1000 lasteasutust, tööstust, toitlustust. 

Eesti 100. aastapäevaks valmis kinkekarp, milles on funktsionaalne moos mustikatest ja vaarikatest, kukeseenesalat ja pohlamarja marinaad. Osa kinkekarpide müügitulust läheb filmi „Lotte ja kadunud lohed“ toetuseks. Kinkekarbid on müügil Kaupmees Cash&Carrys, mis sobivad ka firmakingituseks.

Tänaseks on Aakre Moos piirkonna üks suuremaid tööandjaid ja kohaliku kogukonna arengu aktiivne toetaja. Täna töötab Aakres ASis Bacula 27 inimest. Samuti toetab Eesti sportlasi nende ettevalmistusprogrammis minekul OM-ile, MM-ile, EM-ile.

KLIENDID KOMMENTEERIVAD: 

  • Radisson Blu Hotel Olümpia ostuspetsialist Maivo Sadul: "Minu koostöö Baculaga on kestnud juba mitmeid aastaid. Kõige populaarsem on murakamoos. Teeme ka edaspidi suurima moosikeetjaga koostööd meeleldi. Kui moos, siis Baculalt!"
  • Pagaripoisid OÜ tehnoloog-tootmisarendaja Olga Litovskihh: "Bacula Aakre Moos on meie pikaaegne koostööpartner, nad on arendanud meile mitmeid tooteid ja oleme nendega väga rahul."
  • OG Elektra Tootmine AS kondiiter Katrin Osipov: "AS-iga Bacula teeme koostööd üle kahekümne viie aasta. Oleme toodetega väga rahul, moosid super head, koostöö väga meeldiv."
  • SA Haapsalu Neuroloogiline Rehabilitatsioonikeskus peakokk Kaldi Kree: "Oleme väga rahul pakutavate toodete hinna ja kvaliteedi suhtega ning sortimendi rohkusega."
  • Tartu Lasteaed Sass direktor Lea Laumäe: "Parim moosikeetja vabariigis, ei vaheta ühegi teise tootja vastu!"
  • Tallinna Lastesõim Hellik direktor Katrin Roman: "Meeldib maitsev ja soodsa hinnaga murakasahvt. Sahvtid on üldse huvitavad tooted, eriti nende nimed. Julgeme anda Bacula tooteid lastele, need on lastesõbralikud. Kaup tuuakse alati kohale, suhtlemine väga meeldiv."

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Tööstusuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Statistika

Valdkonna töökuulutused

METEC otsib musta metalli keevituse osakonna TOOTMISJUHTI

Tripod Grupp OÜ

30. september 2018

Teabevara