(Sisuturundus) Kes on digivisionäär?

Digivisionäär võib ettevõttes olla igaüks, kuid tal peab olema mõjuvõimu. Ilma mõjuvõimu ja järjepidevuseta ei pruugi visioon käegakatsutavat tulemust tuua, kirjutab Columbus Eesti digitaliseerimisekspert Marko Seier.

Digilahenduste kasutuselevõtuga on hakanud levima termin digivisionäär. Kes siis on digivisionäär ja millised peavad olema digivisionääri omadused?

Kujutame ette olukorda, kus ettevõtte majandustulemused halvenevad, või veel hullem - kus majandustulemused on rahuldavad, aga konkurendid kasvavad oluliselt kiiremini. Või siis eelmisest veelgi hullemat olukorda, kus majandustulemused on rahuldavad, kuid silmapiirilt on paistmas oluline tehnoloogiline edasihüpe (digital disruption), mis võib muuta olemasoleva ärimudeli kasutuks.

Viimane sündmus pole tänapäeval midagi erakordset. Lihtne näide meie ümber on paberajalehtede on asendumine digilehtedega, mis on muutnud kogu traditsioonilise meedia maastikku. Samalaadsed arengud toimuvad ka kõikides teistes sektorites ja sellest on keeruline kõrvale hoida. Selleks, et muutustega kaasa minna, vajab iga ettevõte digivisionääri.

Kes on digivisionäär ja mida ta saaks sellises olukorras teha?

Digivisionäär on isik, kes näeb lahendusi probleemidele digitaalsete võimaluste kasutamise kaudu, kutsudes seeläbi esile olulisi arenguhüppeid ja muutes vajadusel ärimudelit.

Digivisionäär võib olla igaüks organisatsioonist. Peamine on, et digivisionääril oleks mõjuvõimu ja järjepidevust, kutsumaks esile muudatusi. Muul juhul ei saa visioonist käegakatsutavat tulemust.

Samas on selge, et muudatuste elluviimist peab toetama tippjuhtkond, kuna muudatused ei ole tavaliselt alt üles protsess. Alt üles ideede puhul on tähtis, et sobiv juhtimisulatus ja organisatsioonikultuur ei lase ideedel maha kukkuda. Kogu muudatus on samas lihtsam, kui digivisionääriks on tippjuht ise.  

Aga mida teeb digivisionäär?

Digivisionäär sõnastab visiooni ja seab vastavad eesmärgid. Oluline on, et digivisionäär suudab ära mõõta organisatsiooni saadava ärikasu peale digitaliseerimist – võidetav aeg, säästetav raha, kasvav efektiivsus.

Kui see on tehtud, siis hakkab ta seda organisatsioonis tutvustama ja ellu viima. Juhul, kui digivisionäär ei ole juhtkonna liige, siis sellisel juhul on kõige olulisem veenda tippjuhtkonda muudatuste olulisuses. Digivisionääril peavad kindlasti olema oskused ja kannatus muudatuste juhtimiseks.

Tõelise digivisionääri omadused:

  1. Teab, millised on eesootavad väljakutsed;
  2. Teab, millised on digitaalsed võimalused väljakutsete lahendamiseks (parim lahendus ja tehnoloogia);
  3. Sõnastab ja tutvustab visiooni, mis on tõepoolest muudatust esile kutsuv ja üle organisatsiooniline; 
  4. Teab, milliseid tegevusi on vaja teha visiooni saavutamiseks;
  5. On võimeline juhtima muudatuste protsessi.

Kas digivisionäär on sama, kes tehnoloogia evangelist (techology evangelist)?

Digivisionäär on mõneti sarnane evangelistiga. Peamine erinevus evangelisti ja digivisionääri vahel seisneb selles, et kui evangelist kuulutab peamiselt uue tehnoloogia või standardi kasutusele võtmise vajalikkust üldisemalt, siis digivisionäär tegeleb tavaliselt ühe organisatsiooni arenguga.

Digivisionäärid on majanduse ja ka ühiskonna edasiviivaks jõuks. Digivisionääride väikestest sammudest saavad alguse suured muutused ühiskonnas - seega märgakem ja toetagem digivisionääre. Mis veelgi olulisem, olge üks neist!

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Tööstusuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Statistika

Arvamused ja blogid

Valdkonna töökuulutused

Teabevara