Autor: Tööstusuudised.ee • 13. märts 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Fazer Eesti käive kasvas 2017. aastal 16,5 miljoni euroni

Möödunud aasta oli Fazeri jaoks edukas k pagaritooete kategoorias.
Foto: Postimees/Scanpix
Fazer Eesti käive ulatus 2017. aastal 16,52 miljoni euroni, mis on 2,1% enam kui 2016. aastal, teatas ettevõte.

Möödunud aasta osutus eriti edukaks maiustuste kategoorias, kus kasvu hoogustasid ennekõike peamiste kaubamärkide stabiilne müük ning Karl Fazeri ja Domino toodete edukas lansseerimine. Käesoleval aastal jätkab ettevõte uudistoodete tutvustamist Eesti turul.

Eelmine aasta oli positiivne ka pagaritoodete kategoorias – edukad heaolutrendi toetavad uudistooted aitasid tugevdada Fazeri turupositsiooni langustrendi näitaval pagaritoodete turul. Äsja lansseeritud Juurika tootesari tegi suurima panuse sellesse, et Fazeri tooted moodustasid 30% kogu pagaritoodete turu uudistoodete müügist, mis tähendab et iga kolmas 2017. aastal ostetud pagaritoodete kategooria uudistoode oli Fazeri toode. Juurikasai osutus parimaks uudistooteks röstsaiade segmendis nii Eestis kui ka mujal Baltimaades.

„2017. aastal paranes majanduslik olukord mitmetel Fazeri võtmeturgudel: Soome, Norra ja Venemaa majandus tugevnes ning ka Rootsis jätkus majanduskasv. Konkurents on siiski tihe ning ja meie turuosade säilitamiseks ja suurendamiseks tuleb kõvasti tööd teha. Vaatamata sellele arenes meie müügikäive 2017. aastal positiivses suunas ning suurenes ka Fazer tegevuskasum,“ lausus Fazeri president ja tegevdirektor Christoph Vitzthum. „Elame aina kiiremini muutuvas maailmas. See nõuab toiduainesektorilt aktiivset uute lahenduste otsimist, et vastata uute turgude ja tarbijate vajadustele. Sarnaselt meid ümbritsevale maailmale muutub pidevalt ka Fazer. Soovime luua koos oma partneritega uusi tooteid ja teenuseid, et pakkuda inimestele värskeid ja rahuldust pakkuvaid toiduelamusi.“

Deklareeritud netokäive suurenes 2% võrra 1 641,6 miljoni euroni (2016: 1 603,1)

Võrreldav aktsiisieelne netokäive suurenes 2016. aastaga võrreldes 4% võrra.

Tegevuskasum kasvas 92,1 miljoni euroni (90,1)

Rahavood majandustegevusest küündisid 149,6 milj euroni (146,6) ja brutoinvesteeringute kogusumma oli 108,0 milj eurot (104,6)

Fazeri strateegiat uuendati ning tegevust alustati uues valdkonnas – Fazer Lifestyletooted

Fazer jätkas 2017. aastal ettevõtte tegevuse tõhustamist ning strateegia elluviimist

Fazeri netokäive ja tegevuskasum suurenesid 2016. aastaga võrreldes. 2017. aasta märtsis muudeti ettevõtte struktuuri – käivitati uus Fazer Lifestyle toodete tegevussuund, mille fookuses on piimavabad teraviljatooted, taimsed toidud ning valmistoidud ja -joogid. Seoses uue tegevusvaldkonnaga osteti 2017. aastal kaks ettevõtet – Soome kääritatud kaeratoodetele spetsialiseerunud ettevõte Bioferme ja Põhjamaade juhtiv smuutibränd Froosh. Fazeri Lifestyle valdkonnaga liideti ka Fazer Mills. Tõhususe suurenemine jätkus algatustega mitmes valdkonnas. 2017. aastal jäid olulisteks teemadeks ka tööohutus ja ohutuskultuuri arendamine, mille vallas saavutati positiivseid tulemusi.

2017. aastal paranes majanduslik olukord mitmetel Fazeri võtmeturgudel: Soome, Norra ja Venemaa majandus tugevnes ning ka Rootsis jätkus majanduskasv. Välisvaluutadest mõjutas Fazerit kõige enam rubla, mille väärtus suurenes euro suhtes keskmiselt 11% ning mis parandas 2017. aastal Fazeri finantstulemusi.

Fazeri deklareeritud netokäive suurenes eelmise aastaga võrreldes 2% võrra ja küündis 1 641,6 milj euroni. Kui 2016. aasta näitajatest maha arvata 2017. aasta alguses kaotatud aktsiisimaks, kasvas võrreldav netokäive peaaegu 4% võrra. Soodsamaks muutunud valuutavahetukursid parandasid netokäivet peaaegu 14,4 milj euro võrra ning omandatud ja müüdud ettevõtted 25,8 milj euro võrra (neto).

 

Kontserni tegevuskasum kasvas ning küündis 92,1 milj euroni. Tegevuskasum hõlmas 3,3 milj euro ulatuses ühekordseid rekonstrueerimiskulusid ja mahakandmisi (neto). Majandusaasta kasum oli 72,1 miljonit eurot. Kõige rohkem suurenesid Fazeri pagaritoodete ja maiustuste tegevusüksuste kasumid.

Rahavood majandustegevusest küündisid 149,6 milj euroni ja brutoinvesteeringud 108,0 milj euroni. Kõige tähtsamateks investeeringuteks olid Bioferme ja Froosh’i omandamine ning investeeringud uutesse tootmisseadmetesse ja olemasolevate pagari- ja kondiitritoodete valmistamise seadmete uuendamisse. 

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077