Trükitööstus, kes teenindab Võhmast Coca-Colat ja L'Oreali

Kristel-Ratnik Soosaar käib Emerson Teni Võhma tehases hea meelega ja talle on hakanud tunduma, et Võhma on Eesti keskpunkt.
Kristel-Ratnik Soosaar käib Emerson Teni Võhma tehases hea meelega ja talle on...

Äripäeva trükitööstuste edetabeli võitis kartongist reklaamstende tootev Emerson Ten, kelle edulugu algas 2009. aastal, kui nad läksid Prantsuse monopoli vastu kohtusse ja võitsid.

Emerson Teni tooteid kasutavad maailmabrändid Coca-Cola ja L’Oreal. 

Emerson Teni juht Kristel Ratnik-Soosaar on rahul – aastatega on vahendajast kasvatud tootjaks, kellel on ette näidata tehas Võhmas ja Tallinnas, lojaalsed töötajad, klientidena suurtegijad ning mõte tulevatest investeeringutest tekitab puhast rõõmu.

Emerson Ten on tänaseks niisiis tõsiseltvõetav masinatega firma?

Jah, meie juba oleme natuke tõsiseltvõetav, sest meil on Võhma linnas printer ette näidata. Need, kes on masinad endale otsnud, on teinud märgatavalt suurema investeeringu. Arvan, et meie investeering – poolteist miljonit neli aastat tagasi Võhmasse – asetab meid juba tõsiseltvõetavatesse. Sinna tuleb tänavu üks üle 100 000 euro suurune investeering juurde. Masina ülespanek nihkus küll jaanuari, aga lepingud on sõlmitud.

Tehased on meil nii Võhmas kui ka Tallinnas. Patenteeritud toode on enamasti Tallinnas ja kõik muu materjal, mis on paksem kui 8 millimeetrit, tuleb enamasti Võhmast.

Nelja aasta tagune investeering on ennast ära tasunud?

Tegime investeeringu suurde tööstusprinterisse ja muidugi on ta ennast ära tasunud. Järjest rohkem seda printerit kasutame. Ühest vahetusest on saanud kaks vahetust, liigume kolmanda vahetuse suunas. Tegelikult käib juba väike vaatamine, et äkki teine selline veel osta.

Ööpäev läbi töö käib nii väikeses kohas nagu Võhma – kuidas te tööjõudu leiate?

Õnneks ei ole head inimesed Eestimaalt otsa saanud. Meil on Võhmas väga hästi läinud. Oleme toonud inimesi Tallinnast tagasi Mulgimaale – väga häid inimesi. Samuti leidnud kohalike seast väga taibukaid, nutikaid ja lojaalseid töötajaid. Kui saad endale kogukonnast kontaktisiku, siis leitakse sulle kohe väga head inimesed. Elu on võimalik ka väljaspool Tallinna!

Kuidas Võhma sõelale jäi?

Võtsime endale pähe idee, et tahame olla väljaspool Tallinna. Otsisime tootmispinda Ida-Virus, ümber Tallinna, aga täiesti ideaalse tootmispinna leidsime Võhmas. Kui omanikuga maha istusime ja mõtlesime, kas see on võimalik, siis saime aru, et Eestimaa on nii väike, et ma võin päris palju oma tutvusringkonnas üles lugeda inimesi, kes teavad kedagi Võhmast või kes on seal kunagi elanud. Mulle on hakanud tunduma, et Võhma on Eesti keskpunkt.

Leidsite ideaalse kinnisvara?

Tootmiskinnisvara sellises suuruses nagu 1000 ruutmeetrit on väga haruldane. On igasuguseid erinevas kvaliteedis hooneid, aga sellist, et astud sisse ja hakkad homme tootma, sellist tol hetkel turul ei olnud. Järgmisel aastal saab viis aastat seal täismahulist tootmist täis. Toodame üle Euroopa kõik siin.

Kui palju teil inimesed palka saavad?

Sõltub erialast, püüame jälgida nii Eesti keskmist palka kui ka sektoris makstavaid palku. Need inimesed, kes 2009 meie juurde tulid, on meie juures ka alles. Ma ei ole pidanud kulutama oma raha uute inimeste otsimise peale. Kaader ei voola.

Oleme võtnud endale eesmärgiks, et kui keegi meie juurest ära läheb, siis kui ta läheb kuhugi, kus tal on kõrgem positsioon või ta läheb õppima, siis seda tuleb toetada ja sellesse soojalt suhtuda. Igasugune kasv on alati teretulnud. Kui inimene ütleb, et läheb keeltekursustele – meil on Tallinnas käsitöö peal vene kollektiiv, kes järk-järgult käib keeltekursustel – siis loomulikult me soosime seda. Inimestel peab olema kõrgem siht alati silme ees.

Kes teie tooteid ostavad ja kuidas nad neid leiavad?

Selles on süü Eazzy kaubamärgil. Käime palju messidel, meie tooted on kvaliteetsed ja tõenäoliselt ka see, et peame oma tähtaegadest väga täpselt kinni. Võime ühe käe sõrmedel üles lugeda, kui aastas on mõni töö hiljaks jäänud. Tavaliselt on see juhtunud meist olenematul põhjusel.

Meil on väga head müügimehed üle Euroopa ja kui ühele suurele ketile hakkad tegema, siis läheb pall veerema. Väga palju materjale ongi läinud just selliste suurte vahendusfirmadele, kes töötavad suurkorporatsioonidega nagu Kellogg’s, Coca-Cola, L’Oreal, Mars ja Pedigree. Kui nad saavad ühel hetkel oma tooteportfelli väga hea tootmise taha, siis tellivad sinna järjest juurde. See läheb juba isevoolu ja isekasvamise teed vaikselt.

Loe pikemalt Äripäevast

Osale arutelus

  • Maris Meiessaar, Äripäev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Tööstusuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Statistika

Valdkonna töökuulutused

Teabevara