Kuidas aitab gemba walk protsesse täiustada?

Kliendikogemust ei mõjuta üksnes toote füüsiline kvaliteet, vaid kogu ahel reklaamist toote utiliseerimiseni. Kui vaadata ahelat tagurpidi, leiame punkte, mida saab parendada. Seda printsiipi nimetatakse ka gemba walk’iks ja see pärineb Toyota tootmismeetodist.

Vähe on tootjaid, kes müüvad ainult valmistoodangut, pakkumata kliendile lisaväärtust. Kliendikogemust ei mõjuta üksnes toote füüsiline kvaliteet, vaid kogu ahel reklaamist toote utiliseerimiseni. Vaadates ahelat tagurpidi, utiliseerimisest kuni komponentide sahtliteni tehases, ning märkides, millistes etappides tekib kasutajale (olgu see klient, tehasetööline või kolmas osaline) probleeme või küsimusi, mille lahendamiseks on vaja aega ja vaevanõudvaid lisaliigutusi, leiame punkte, mida saab parendada, selgitatakse tootmise juhtimise käsiraamatu uues peatükis „Protsesside täiustamine korralduslikust vaatenurgast“.

Ülaltoodud printsiipi nimetatakse ka gemba walk’iks ja see pärineb Toyota tootmismeetodist. See tekkis pärast äratundmist, et ahela ühes otsas loogiline samm põhjustab hilisemas etapis tihti probleeme. Gemba on jaapanikeelne sõna ja tähendab „kohta, kus väärtust luuakse ja kliente teenindatakse”. Ahelat tagurpidi uurides tekib arusaam nii probleemkohast kui ka selle tekkepõhjustest. Kõnealusel juhul on see ahel lihtsalt pikendatud, et arvestada ka kliendikogemust toote uurimisel, ostmisel, kasutamisel ja utiliseerimisel. Sest see, mis võib olla tootmises loogiline või lihtne, põhjustab klientidel ebamugavusi.

Kuigi gemba walk’i eesmärk on suurendada toote lisaväärtust kliendile, ei ole meil enne uurimistöö tegemist õrna aimugi, millises ahela etapis saab muudatusi teha. 

Pikemalt uuri tootmise juhtimise käsiraamatust

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Tööstusuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Statistika

Arvamused ja blogid

Valdkonna töökuulutused

Teabevara