(Sisuturundus) Kuidas säästa energiat kompressorite heitsoojusega?

Energiat on võimalik säästa kompressorite heitsoojuse taaskasutuse abil.
Energiat on võimalik säästa kompressorite heitsoojuse taaskasutuse abil.

Kuna energia pidevalt kallineb, on aina olulisem arvestada sellega, et energiaressurssidega säästlik ümberkäimine on ökoloogilisuse kõrval lisaks ka ökonoomne. Kompressori tootjad pakuvad selleks mitmeid võimalusi. Sellest, kuidas heitsoojuse taaskasutuse abil energiat säästa, räägib lähemalt Kaeser Kompressorit OY Eesti filiaali juhataja Andrus Loit.

Kompressor on energiakulukas seade, tihtipeale lausa üks võimsamaid energiakulutajaid tootmisettevõttes. Heitsoojuse taaskasutus on aga täiesti mõeldav võimalus kompressorseadme ökonoomsuse suurendamiseks ja samas ka keskkonna säästmiseks. Eriti ökonoomne energiakandur on suruõhk just siis, kui selle valmistamine ja jaotamine on omavahel võimalikult hästi kooskõlastatud. Vajalikud kulutused on kõiki väljaminekuid arvestades siiski suhteliselt väikesed, seega asetavadki paljud ettevõtted üha suuremat rõhku ökonoomsele suruõhutootmisele.

Võimalused heitsoojuse taaskasutamiseks

Kuna kuni 94% kompressorisse juhitavast energiast muundub soojusenergiaks, on igati mõistlik seda energiat ka kuidagi ära kasutada. Kui on huvi ökonoomse suruõhukasutuse vastu, saab valida mitme erineva soojustaaste võimaluse vahel.

Üheks ja kõige lihtsamaks võimaluseks õhk- või vedelikjahutusega kruvikompressorite puhul on sooja õhuga kütmine – heitsoojus juhitakse sel juhul õhukanalisüsteemi kaudu köetavatesse ruumidesse, samuti saab vajadusel sooja õhku kasutada näiteks kuivatusprotsessides, õhkkardina jaoks või põlemisõhu eelsoojendamiseks.

Teine võimalus on sooja veega kütmine – soojusvaheti paigaldamine jahutusvedeliku ringvoolu võimaldab nii õhk- kui vesijahutusega kruvikompressorite puhul toota sooja vett erineva otstarbe jaoks. Olenevalt sellest, kas sooja vett on vaja kütmiseks, duši- ja pesuveeks või tootmis- ja puhastusprotsessides, kasutatakse kas plaatsoojusvaheteid või turvasoojusvaheteid, millega saavutatav veetemperatuur on kuni 70 C.

Oluline ka Tööstus 4.0 ehk masinatevaheline kommunikatsioon

Selge on see, et tänapäevases kiiresti arenevad ühiskonnas ja majanduses on üha olulisemal kohal justnimelt digitehnoloogia ja iga ettevõte, kes soovib konkurentidega sammu pidada, peab sihikindlalt kohanema digitaliseerimise arengutega. Eesmärgiks peaks olema võimalikult paljude inimlike ja masinlike tegurite ühendamine terviklikuks võrgustikuks ning oluliste andmete digitaliseerimine ja reaalajas analüüsimine – vaid nii saab muuta väärtusloomeahela protsesse tõhusamaks ja läbipaistvamaks. Tööstus 4.0 tulemuseks on see, et muu hulgas suudab ettevõte pakkuda klientidele tõhusaid tooteid ja kvaliteetseid teenuseid ning avardada seeläbi oma ärimudeleid. Selleks, et viia digitaliseerimist kindlates valdkondades praktilise eduni, tuleb alustada päris algusest ja olulisi andmeid tuleb pidevalt vahetada. Tööstus 4.0 eeldab muidugi ulatuslikke muudatusi kultuuris ning seega on igaühe panus ja teadmised selles olulisel kohal.

Rohkem suruõhku vähema energiakuluga!

KAESER KOMPRESSOREN on üks Euroopa suurimaid ja edukamaid suruõhusüsteemide tarnijaid, kellel on üle 6000 töötaja kogu maailmas. Kaeser on loodud perefirmana juba 1919. aastal Saksamaal, Eesti turul on Kaeser aastast 1999, olles 100% tütarettevõte. Kaeseri esmaseks eesmärgiks on pakkuda tipptasemel klienditeenindust koos innovatiivsete toodete ja progressiivsete süsteemilahendustega. Ettevõtte moto on müüa kvaliteettoodet ja saavutada seejuures energiasääst – rohkem suruõhku vähema energiakuluga. Lisaks on Kaeser ainus kompressoritootja, kellel on juba praegu olemas valmidus seadmete Ethernet-põhiseks iseseisvaks omavaheliseks suhtluseks.

Lisainfot vaata kodulehelt www.kaeser.ee

Galerii

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Jälgi Tööstusuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Statistika

Arvamused ja blogid

Valdkonna töökuulutused

HILTI is looking for a SALES REPRESENTATIVE

Manpower OÜ

03. november 2017

Tööstusliidrid

Teabevara