Autor: Tööstusuudised.ee • 22. mai 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Shanghai toidumessil osales tänavu uusi ettevõtteid ka Eestist

Jaan Härms
Foto: Andras Kralla
EAS korraldas Aasia suurimal toiduinnovatsiooni messil juba kolmandat aastat järjest ühisstendi, kus osalesid Värska Vesi, Saku Õlletehas ja Solbritt. Esimest korda olid messile osalema tulnud aga Koch, Heimtal Spirits ja Vigala Piimatööstus.

Mess toimus 17.-19. mail Hiinas, Shanghais. Osalesid Eesti toidu- ja joogisektori ettevõtted. SIAL China on kindlustanud oma positsiooni kui juhtiv rahvusvaheline mess toiduainetööstuse professionaalidele, teatas EAS. Tegemist on Aasia suurima toiduinnovatsiooni messiga, millest sel aastal võttis osa 3200 eksponenti 67 riigist ning 80 000 külastajat. 

SIAL pakub võimalust nii kohalikule kui rahvusvahelisele ettevõtlussektorile avardada turustusvõimalusi ja suurendada rahvusvahelist koostööd toiduainete- ja joogitööstuses. Messi raames toimunud innovatsioonikonkursil SIAL Innovation autasustati ka kahte Eesti ettevõtet Vigala Piimatööstust juustukrõpsude ja Koch maasikaeliksiiri eest. „Kuna konkursil osalesid tooted üle maailma, siis sellise auhinna saamine on meile väga suur tunnustus, mis kindlasti annab meile parema võimaluse rahvusvahelistel turgudel läbi lüüa“ lausus Vigala Piimatööstuse tegevjuht Kirti Asperk.

„Olime EASiga Hiinas messil juba kolmandat aastat järjest. Lahjade alkohoolsete jookide turg Eestis on viimastel aastatel olnud langustrendis ja näeme selle jätkumist ka järgnevatel aastatel. Seetõttu teeme ekspordi kasvatamiseks süsteemset tööd juba mõnda aega. Hiinas käidud messidel oleme saanud juurde 6-7 eksporditurgu eelkõige Aasias. Sellisele väikesele ja siiski suhteliselt tundmatule riigile nagu Eesti ja meie ettevõtetele on oluline luua usaldus. Kliendid, kes meid siin messil külastavad, märgivad ära, et järjest enam nad näevad meie tooteid ja see loob soodsa baasi, millest koostööd edasi arendada. Saku brändide eksport Eestist väljapoole on eelmise aastaga võrreldes rohkem kui kahekordistunud, Hiina messidelt leitud kliendid on andnud sellesse kasvu selgelt oma osa. Seega on EASi ühisstendide korraldamine kaugemate turgude vallutamisel igati abiks,“ kommenteeris Saku Õlletehase juhatuse liige Jaan Härms.

Vaatamata Hiina majanduskasvu aeglustumisele pakub Hiina turg Euroopa eksportööridele endiselt häid võimalusi. Eelkõige tulenevad need nii Hiina tarbijaskonna arengust ja eelistuste muutumisest kui ka nende elukeskkonnast ja -tingimustest tingitud reaalsetest vajadustest. Trendid nagu linnastumine, sissetulekute suurenemine, laiema keskklassi tekkimine ning keskkonna- ja tervisealase teadlikkuse tõus mõjutavad tugevalt hiinlaste tarbimisvõimalusi ja –harjumusi ning tekitavad vajaduse uute toodete ja teenuste järele. Siin avanebki Eesti ettevõtetel võimalus Hiina turule sisenemiseks.

Lisaks korraldati 18. mail Maaeluministeeriumi eestvedamisel Eesti toidu promotsiooniüritus ja vastuvõtt, mille raames tutvustati kohalikule meediale ja koostööpartneritele Eesti toitu ning toidu- ja joogitooteid, et edendada Eesti ettevõtete ekspordivõimalusi Hiina turul.

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077