(Sisuturundus) Uus kaubamärk SKANFIX™ - edu toovad robotid

Veljo Konnimois
Veljo Konnimois

Skanfixi lugu sai alguse 2003. aastal ambitsioonikast plaanist saada edukaks metallitöötlejaks nii Eestis kui ka mujal. Kuigi vahepeal on toimunud äriühingute grupis küll mõned muudatused, sh ettevõtetest väljumised, jätkab Radius Machining OÜ metallitöötlemist samade inimestega ja uue kaubamärgi all samal kursil. Eesmärgiks on hoida tootmist Eestis, olla klientidele võimalikult paindlikult võimalikult lähedal ja tõestada end maailmatasemel ettevõttena.

„Kui unistada, siis juba suurelt,“ ütleb ettevõtte asutaja Veljo Konnimois. „Eestis tootmine on keerukas, kuid oleme tänaseni sellega hakkama saanud.“

Metallitöötlusettevõttega alustamine nõuab suuri investeeringuid ning nii oli Veljo Konnimois 2005. aastaks silmitsi olukorraga, kus kaks aastat kestnud planeerimine kulmineerus eluaseme müügiga, koliti perega üürikorterisse. Samal ajal oli tal silme ees kindel eesmärk – rajada oma tootmine, sest nõudlus ületas jõudluse tellimusi täita. Edasi läks kõik kui unenägu: ettevõte kasvas plaanitust topelt suurema tempoga, keskmiselt iga aasta lisandus uus töötlemiskeskus. Nii rajas ta jätkusuutliku metallitöötlemisettevõtte Radius Machining OÜ. Kainestav hetk saabus 2008. aasta kriisi ajal, mil hoolimata heast turundusest kaotati kuu ajaga ligi pool käibest. Samas, juba järgmise aasta hakul hakkas müük tasapisi taastuma ning uued kuud tõid taas uued käiberekordid.

„Panime tähele, et meilt oli juba pikemat aega läbi käinud erinevad ehituses kasutatavad klaasi kinnitamise ja riputamistega seotud tööd. Klaasi hakati üha meelsamini kasutama nii sise- kui ka välisviimistlusmaterjalina. Hakkasime pakkuma lisandväärtust ehk eritöid klaasikinnituste näol. Saime aru, et suurte projektide puhul läheb sageli tootmine mujal riikides kalliks ja tarneajaga kiireks ehk klientidel pole võimalik oodata, millal tarvikud näiteks Hiinast saabuvad. Lihtsam ja kiirem on kasutada kohalike firmade toodangut,“ selgitab Veljo Konnimois, täpsustades, et üheks suureks tõukeks oli Swissoteliga seotud suurtellimus, mis andis julgust ja jaksu tänapäevani edasi minna.

Oma kinnitusvahendite projekteerimisega tegeleti terve aasta ning 2010. aastal oli küps tulla turule täiesti iseseisva Skanfixi eelkäija, R-fix kaubamärgiga. Juba neli aastat hiljem jõuti eesmärgini: areng oli hea turunduse ja suurepäraste tootmisvõimaluste kaasabil pöörane ning tooteportfell ja laomaht suurenesid pidevalt.

Muutused tõid kaasa tugevama seljataguse rahvusvahelisel turul

Juba kaks aastat tagasi ehk 2015. aastal jäid ruumid ettevõttele kitsaks ning kinnitustarvikute ladu koliti välja vastvalminud Kiili ladudesse. Pärast kolimist läks elu kinnitustarvikuid müüvas ettevõttes Veljo Konnimoisi sõnul huvitavaks. „Kõrgema lisandväärtusega tooted muutusid äkitselt üleöö suurema kasu saamise eesmärgil Hiinast imporditavateks toodeteks. Oma hinna ja teinekord suurematki pingutust nõudvaid tooteid enam meie tootmiselt sellises mahus ei tellitud. Jäid vaid keerukamad tööd, millele tarnija leidmine ei osutunud nii lihtsaks. Tootmisele see olukord ei sobinud, ja kuna me teise partneriga head lahendust ei leidnud, siis 2015. aasta sügisel väljusin ettevõttest. Olin teinud mitu viga: jaganud oma ideest liiga suure osaluse ja usaldanud inimest pimesi.“

Nii otsustas Veljo Konnimois võtta, mis laual oli. Peas küpsemas mõte, et tootearendus ja valmistamine on ükspäev taas ühe katuse all tagasi, saagu selle hinnaks kasvõi uue brändi turule toomine; saigi ta 2016. aastal õigused uuele kaubamärgile SKANFIX™. Sisuliselt ollakse küll tagasi 2010. aasta suves, kuid kogemusi ja kõrge oskusteabega inimesi on ettevõtte ümber rohkem ning uute toodete füüsikalised katsed annavad juba nüüd oodatust märkimisväärselt paremaid tulemusi.

Uue kaubamärgi all müüdavaid tooteid arendab rahvusvaheline tiim. „Oleme rohkem rahvusvahelised, kui eales varem. Skanfixiga on seotud Mõigu Tehnopargis olev Radius Machining OÜ uus tehas ja Skanfixings Suomi OY Soomes. Eesti tehases töötab 45 inimest. Soomes tegeleb turundusega kolmeliikmeline tiim. Oleme tulnud, et minna veelgi jõulisemalt edasi 2010. aastal alustatud teekonnal!“ sõnab Veljo Konnimois, lisades, et tootmine Eestis pakub endiselt väljakutseid, aga soov hakkama saada on tugev. „Meie trumpideks on reageerimiskiirus, valmisolek erilahendusteks ning potentsiaal kiireks ja tugevaks arenguks; mis kõik annavad meie tootmisele lisaväärtust. Rahvusvahelisus aitab meil kiiremini edasi minna.“

Arvestades, et suurima konkurendi, DORMA Grupi käive on umbes miljard eurot, on Skanfixil ruumi, kuhu liikuda. Kuna ettevõtte eesmärk on olla läbipaistva juhtimisstiili ja tegevusega metallitöötleja, on kõik senised ja tulevased koostööpartnerid oodatud tutvuma nii toomisruumide ja –seadmetega kui ka tooteportfelli kuuluvate omatoodetega.

„Usun, et 2017. aasta oluliseks pöördepunktiks saab see, et tänu tootmise robotiseerimisele on Hiina sisseostuhinnad meie tänaste hindadega juba käegakatsutavas kauguses. Just robotid aitavad võistelda peale pressiva odava kauba vastu, sest aitavad tõsta kvaliteeti ja tootmiskiirust ning samas vähendada tööjõukulusid, mis on suur osa toote hinnast,“ ütleb Skanfixi Eesti juht Veljo Konnimois.

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Tööstusuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Statistika

Valdkonna töökuulutused

Teabevara